Gå til innhold

Dell A02 BIOS?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et Dell nettbrett av typen Latitude 10 som jeg vil installere med egen Windows 8.1 fri for alt Dell leverer med.

Har laget en bootbar USB-pinne slik jeg alltid har gjort, men maskinen vil ikke boote til den.

Kobler jeg til USB-tastatur og går inn i BIOS vises ikke USB-boot slik det gjør på en vanlig PC, men det er skrevet både i BIOS og i manualen at den velger det automatisk.

BIOS viser kun de "devices" som er tilstede, siden maskinen kun har 1 USB-port må jeg velge mellom tastatur og USB-pinnen.

Disse valgene har jeg:

UEFI OS

UEFI Hard Drive

Windows Boot Manager

Hvis noen har lest så langt og har forslag til ting jeg kan gjøre for å komme videre blir jeg veldig glad om du poster det her.

Natta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hej Morgens

Du skal bruge en USB Hub når du skal lave ovenstående installation, da både et keyboard & USB pennen skal tilsluttes.

Her er en guide:

1. Tænd din tablet (eller restart)

2. Når du ser Dell logo'et, skal du vente på at F2 kommandoen bliver synlig

3. Når F2 kommando er synlig, tryk med det samme F2 - Bemærk at F2 kommandoen indikerer at et keyboard er tilføjet. Det kan komme meget hurtigt, så hold nøje øje med kommandoen. Hvis du trykker F2 før kommandoen er på skærmen, vil det ikke virke.

4. Du skulle nu får "System setup display" på skærmen.

5. Gå ind i "Boot sequence" menu

6. Tilføj den eksterne enhed i "File Browser add boot option"

7. Tryk "Apply icon" & derefter "Exit Icon"

Dette skulle gøre det.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...