Gå til innhold

Hvordan er det med medisin i utlandet? NTNU fritidssakt.

Neckrick

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer på hvordan det er med medisin i utlandet. Jeg går nå 2.året på vgs. Jeg hadde et snitt på 5.0 ifjor, med 5 i samf, t-matte, engelsk, nat, og 6 i Geo(avgangsfag). I år ligger jeg ann til 5 i alle realfagene (Kjemi, bio, S-matte, Fysikk 1). Jeg har nesten gitt opp håpet om å nå min store drøm. Det å komme inn på medisin i Norge, ja det gjør veldig veldig vondt. Jeg har det siste året tenkt på skolen hele tiden, og da mener jeg hele tiden. Men håpet er snart borte.

Jeg har sett litt på sivilingeniør studiene, og de er interessante de også. Jeg kunne sett meg selv som siv.ing, men da føler jeg at jeg taper en stor del av meg selv. Jeg kommer til å klandre meg selv resten av livet om hvorfor jeg aldri gikk for den store drømmen. Jeg leste litt på NTNU og der sto det at man har massevis av fritidsaktviteter. Det man kan melde seg inn i grupper(spill, sosial, ..bla.bla fotball). Hvordan er det med dette hvis jeg studerer medisin i utlandet? Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å være sosial og ha venner.

Drømmen var jo Norge though. Men den knuser sakte men sikkert hvert eneste sekund/minutt som passerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med dette hvis jeg studerer medisin i utlandet? Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å være sosial og ha venner.

I utlandet blir den sosiale sirkelen din blir så god som du prøver å få den. Om du oppsøker grupper og venner vil du ikke være alene, men om du ikke gjør noe som helst kan det bli stille.

Det er i hvert fall slik på mitt universitet i England.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

I utlandet blir den sosiale sirkelen din blir så god som du prøver å få den. Om du oppsøker grupper og venner vil du ikke være alene, men om du ikke gjør noe som helst kan det bli stille.

Det er i hvert fall slik på mitt universitet i England.

Svaret ditt skremte meg litt. Høres nesten ut som om det er vanskelig. Jeg har ikke hatt veeeldig suksess med mitt sosiale liv på VGs heller, så blir jo nesten dobbelt så vanskelig der. Hvordan er det med sosiale aktiviteter, fotball, osv..?

Tips viss du skal studere medisin i utlandet: Semmelweis i Budapest,

visstnok ett av verdens beste steder å studere medisin,

pluss at Budapest er en knallby som anbefales på det varme,

lett å komme i kontakt med mennesker osv.

Hva er kilden :) ?
Lenke til kommentar

Svaret ditt skremte meg litt. Høres nesten ut som om det er vanskelig.

Du blir stor gutt av det. ;) Du vil lære mye mer om andre kulturer enn du noen gang vil gjøre i Norge. Jeg har lært like mye om andre kulturer som jeg har lært om fagrelaterte ting.

Jeg har ikke hatt veeeldig suksess med mitt sosiale liv på VGs heller, så blir jo nesten dobbelt så vanskelig der. Hvordan er det med sosiale aktiviteter, fotball, osv..?

Det finnes masse forskjellige ting du kan gjøre. Her jeg går er sport en veldig stor greie, men det finnes alle slags 'societies', skulle det være for skandinavere, nordmenn, vinsmaking, mat, dataspill, vintersport, kajak etc etc. Det vil selvfølgelig variere fra sted til sted av hva slags type grupper som finnes. Du vil jo selvsagt bli kjent med de du studerer med også, gitt at du har halvveis normale sosiale antenner. :) Jeg er ikke av de mest sosiale heller, men jeg har fått meg en vennesirkel nå som gjør at jeg ikke føler meg like ensom lenger.

Her snakker jeg nå bare om Storbritannia. Hvordan det er i andre land vet jeg ikke.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hva er kilden :) ?

Når det gjelder Semmelweis,

har jeg ingen desverre kilder sånn sett,

bare en bror som har studert der,

mulig du finner noe ved å google det. :p

Men det sosiale har jeg førstehåndserfaring med,

da jeg har vært i Budapest mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...