Axxxy Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Formaterte og installerte win 7 på en harddisk via min egen stasjonære pga. problemer med laptopen. Men hver gang jeg skal starte min egen stasjonære PC, får jeg valg om jeg vil boot'e windows 7 eller windows 7(da det i mitt tilfelle er valg nr. 2 som er min harddisk. Hvordan kan jeg ordne dette? Irriterende da jeg må velge hver gang jeg starter. -Daniel Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Dette problemet hadde du ungått hvis du hadde koblet fra harddisken på din stasjonære maskin når du installerte Windows på laptop-disk'en. Du kan fikse problemet med EasyBCD https://neosmart.net/EasyBCD/ Last ned fra Softpedia så slipper du å registrere deg for gratisversjonen http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/EasyBCD.shtml Programmet er mer eller mindre selvforklarende. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Dette kan fikses via msconfig.exe som du starter via Kjør-menyen i Windows 7 (WIN+R >> msconfig >> ENTER). Bytt til Boot-fanen. Heter sikkert Oppstart på norsk. Så setter du oppføring nr. 2 til default (standard) og sletter den første oppføringen. Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Vel, prøvde EasyBCD i går kveld men ble litt forvirret da begge valgene heter Windows 7 og det ikke er noe som helst som viser seg å skille disse 2. Valgte å bytte navnet på den første til 'false', men da jeg restartet var begge fått navnet false. Tenkte det skulle være lettere å holde styr på hvem som var hvem. I msconfig får jeg opp to valg, der begge blir beskrevet slik: FALSE (C:\WIndows) : Current OS; Default OS Jeg har heller ingen mulighet for å skille disse to, eller slette dem i msconfig. Men jeg hadde mulighet for å slette dem i EasyBCD, men hva skjer om jeg sletter feil? Eller om begge blir slettet siden de kanskje er koblet sammen da jeg skiftet navn på den første, men begge fikk nytt navn? -Daniel Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Da finner du ut hvilken av oppføringene som er den riktige, velger denne som standard og setter tiden til 0 sekunder. Evt. så legger du ut bilde fra msconfig og Diskbehandling, så kan vi sammenligne disk/partisjon og finne den du kan slette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå