Gå til innhold

Høyttalere i kjøkken++ , lyd fra PC


Anbefalte innlegg

Hei

 

Driver for tiden og skal montere nytt lydsystem hjemme. Skal ha høyttalere 3 steder. Ser for meg en mulig løsning der jeg kopierer CD'ene til harddisk, og henter all lyd derfra.

 

Videre via ett av to følgende alternativer:

 

1. Via en gammel forsterker koblet til høyttalere i hvert rom. Switcher mellom forskjellige høyttalere ved hjelp av releèr koblet til parallel port

 

2. Via Xitel's Hi-Fi link USB-Stereo koblet til 'PC' høyttalere med innebygd forsterker.

 

Kommentarer/synspunkter?

 

mvh

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, i og med at jeg antar at du ikke kommer til å ha "kjøkken-HiFi" til sytti tusen, men heller til kanskje max fem tusen...

Du burde ha kvalitetskabel. Ikke det mest ekstreme, såklart, men god kabel. Signalet forringes, og jo dårligere kabel over lengre avstand, jo mer forringes signalet.

 

Om du skal ha musikk på harddisk, funker MP3 (eller kanskje Ogg?) helt greit. WMA er og forblir et tulle-format, og anbefales ikke. MP3 rippet digitalt og encodet i 192kbps (eller bedre) med LAME holder til ganske solid HiFi, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Vel, vel. Jeg har hørt dynaBel Euforia, Exact og SuperExact ved flere anledninger og hver gang dukker samme spørsmålet opp. Hvorfor i granskauen ønsker noen å kjøpe noe slikt? Den låter helt forferdelig kjedelig. At whiskydrikkende gladjazz-tilbedere gir den gode skussmål bryr jeg meg ingenting om. Hadde ikke brukt høyttalerene om noen så hadde gitt meg penger for å bruke dem

Lenke til kommentar
Problemet er forsåvidt avstander. Regner med at jeg kommer til å plassere 3 sett høyttalere ca 5m + 7m + 10m fra forsterkeren, og er dermed litt redd for signaltap/støy.

 

Noen synspunkter på lagringsformat på musikk forresten?

 

Tom

 

Hvis du skal bruke releer på høyttalerkablene tror jeg ikke du skal være redd for at kablene skal være noe ødeleggende faktor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...