Gå til innhold

[Løst] Kvaliteten på Sony action cam HDR as 15

Anbefalte innlegg

Jeg har et Sony Action Cam HDR AS-15, på mine videoer så virker kvaliteten dårlig og veldig knudrete, mens de på Youtube legger ut video med veldig bra Hd Kvalitet, jeg har på full HD settings, men virker som om kvaliteten er dårlig allikevel.

Noen som har noen forslag eller noe som kan hjelpe meg med problemet?

Takker på forhåndt for svar :)

http://www.youtube.com/watch?v=nfoyNnaXv0E&feature=youtu.be

Endret av NanoxD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Sony Action Cam HDR AS-15, på mine videoer så virker kvaliteten dårlig og veldig knudrete, mens de på Youtube legger ut video med veldig bra Hd Kvalitet, jeg har på full HD settings, men virker som om kvaliteten er dårlig allikevel.

Noen som har noen forslag eller noe som kan hjelpe meg med problemet?

Takker på forhåndt for svar :)

Hvilke andre innstillinger bruker du? ISO-verdien er viktig for å få et rent resultat. Har du en link til en av dine youtube-videoer?

Lenke til kommentar

Hvilke andre innstillinger bruker du? ISO-verdien er viktig for å få et rent resultat. Har du en link til en av dine youtube-videoer?

Jeg har desverre ikke fått noen video på youtube enda, siden jeg ikke har rukket det :)

Men på dette kameraet så er det ingen egne innstillinger for iso. Ellers er det enkle innstillinger for steadyshot, angle og oppløsning.

Endret av NanoxD
Lenke til kommentar

Jeg har desverre ikke fått noen video på youtube enda, siden jeg ikke har rukket det :)

Men på dette kameraet så er det ingen egne innstillinger for iso. Ellers er det enkle innstillinger for steadyshot, angle og oppløsning.

Ikke via wifi engang?

Den skal uansett se ganske ålreit ut i skumring i følge denne testen mot Gopro 1, 2, 3 og 5D mkIII:

http://www.youtube.com/watch?v=6ePUiYuVXmU#t=66

Ikke vet jeg hva som er galt, men det høres ut som problemer med ISO. Mulig du bare må laste opp et klipp slik at vi kan ta en rask titt.

Lenke til kommentar

Ikke via wifi engang?

Den skal uansett se ganske ålreit ut i skumring i følge denne testen mot Gopro 1, 2, 3 og 5D mkIII:

http://www.youtube.com/watch?v=6ePUiYuVXmU#t=66

Ikke vet jeg hva som er galt, men det høres ut som problemer med ISO. Mulig du bare må laste opp et klipp slik at vi kan ta en rask titt.

Jeg kan laste opp en liten videosnutt så fort som mulig, det er wifi på den, men ramset ikke opp alle innstillingene på det :) Men jeg er enig at det burde fungere ganske bra med dårlig lys. Og det er ikke selve lyset som gjør det dårlig, men det virker som om det er knudrette og dårlig videokvalitet, iforhold til hva alle andre får med samme kamera.

Endret av NanoxD
Lenke til kommentar

Har lagt ut link, den ligger på toppen. Men jeg synes det virker knudrette, men kanskje det bare er meg.

Hehe, artig valg av testlokale.

Det ser jo helt tydelig ut som at det er ISO du sliter med. Du filmer jo ut i mørket og i det som ellers ser ut som et ganske så mørkt rom.

Om du kan gjøre noen som helst innstillinger på kvaliteten, så sett denne så høyt opp som mulig.

Vet du hva slags codec den spiller inn i? Gjør du noen konverteringer før du laster opp til yt?

Lenke til kommentar

Har lagt ut link, den ligger på toppen. Men jeg synes det virker knudrette, men kanskje det bare er meg.

Alt innelys er dårlig lys, som medfører støy, eller "knudrete" video, som du sier. Prøv heller å ta opp et klipp utendørs i fullt dagslys.

Rommet ditt var mørkt som bare det, og når du filmer i mørket blir det støy. Skal du ha lavt til moderat støynivå skal du ha kraftig flomlys av noen studiolamper.

Utelys er godt lys. Innelys er ikke. Og innelys gir støy.

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, artig valg av testlokale.

Det ser jo helt tydelig ut som at det er ISO du sliter med. Du filmer jo ut i mørket og i det som ellers ser ut som et ganske så mørkt rom.

Om du kan gjøre noen som helst innstillinger på kvaliteten, så sett denne så høyt opp som mulig.

Vet du hva slags codec den spiller inn i? Gjør du noen konverteringer før du laster opp til yt?

Måtte forte meg å filme denne dagen :) Men da er det antagelig lyset da som gjør bildene litt dårligere? Jeg på denne videoen måtte jeg konvertere til Windows mediafil for å få den inn i youtube. Har satt den på fullt på instillinger når det kommer til kvalitet, men det er lite man ellers kan justere på dette kameraet. Jeg kan prøve å filme ute, men usikker på om jeg får det inn på youtube siden jeg har hatt problemer med å få ting til å samskjøre der :) Spesielt nettet.

Videofilene fra dette kameraet er MP4 og det er vell mpg4 codec, ellers er jeg helt på jordet :)

Lenke til kommentar

MANGELEN på lys er problemet. Sensoren i kameraet registrerer lys. Når det er lite lys, så forsterker den det lille signalet som kommer inn, og dette medfører som oftest at film/foto blir kornete.

Må du være på nettet for å spille inn? Er vel bare å dra med kameraet ut en gang i løpet av dagen og filme når sola er oppe...

• Liker 1
Lenke til kommentar

MANGELEN på lys er problemet. Sensoren i kameraet registrerer lys. Når det er lite lys, så forsterker den det lille signalet som kommer inn, og dette medfører som oftest at film/foto blir kornete.

Må du være på nettet for å spille inn? Er vel bare å dra med kameraet ut en gang i løpet av dagen og filme når sola er oppe...

Det jeg mente var at når jeg skal legge det ut på youtube så blir nettet tullete og stopper hele opplastningen :) Men jeg skal få filmet ute i dagslys så snart som mulig. Bare lyset holder seg til jeg er hjemme igjen ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.youtube.com/watch?v=5_uDQRfBk7U

Her er den nye, beklager at det tok sin tid, men jeg fikk ikke lagt den ut før nå. Dette er en veldig uoversiktlig film og får ikke med så mye som kanskje du trenger. Men dette er rett etter jeg kom hjem og det var ikke lenge til det ble mørkt, men det er det lyseste været jeg har hatt siden november. Men hvis det trengs mer så skal jeg få gjort det til helga. :)

Lenke til kommentar

Her er den nye, beklager at det tok sin tid, men jeg fikk ikke lagt den ut før nå. Dette er en veldig uoversiktlig film og får ikke med så mye som kanskje du trenger. Men dette er rett etter jeg kom hjem og det var ikke lenge til det ble mørkt, men det er det lyseste været jeg har hatt siden november. Men hvis det trengs mer så skal jeg få gjort det til helga. :)

Det ser jo helt greit ut dette?

Klippet er forøvrig såpass "frem-og-tilbake" at jeg ikke får studert noen av detaljene særlig godt. Det hadde vært best om du holdt kameraet helt rolig. Men som sagt, jeg ser ikke noen problemer her. Jo mer lys du har, desto bedre for kvaliteten.

Endret av Lars Anker-Rasch
Lenke til kommentar

Det ser jo helt greit ut dette?

Klippet er forøvrig såpass "frem-og-tilbake" at jeg ikke får studert noen av detaljene særlig godt. Det hadde vært best om du holdt kameraet helt rolig. Men som sagt, jeg ser ikke noen problemer her. Jo mer lys du har, desto bedre for kvaliteten.

Da er det nok bare jeg og mine øyne som er kresne eller veldig dårlig syn når det kommer til bildekvalitet :) Men da setter jeg dette innlegget som løst, så skal jeg få filmet med så mye lys som mulig når jeg skal filme noe :) Det har ikke vært sol siden November her jeg bor, ikke før i dag :)

Takk for at du tok tiden din til å hjelpe :)

Endret av NanoxD
Lenke til kommentar

Da er det nok bare jeg og mine øyne som er kresne eller veldig dårlig syn når det kommer til bildekvalitet :) Men da setter jeg dette innlegget som løst, så skal jeg få filmet med så mye lys som mulig når jeg skal filme noe :) Det har ikke vært sol siden November her jeg bor, ikke før i dag :)

Takk for at du tok tiden din til å hjelpe :)

Ikke noe problem!

Mine øyne er nok vel så kresne, men du har vel ikke akkurat det heftigste kameraet som finnes, så et sted må grensen gå for bildekvalitet. ;)

Film med mye lys, så skal du nok se at kvaliteten bedrer seg en god del :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kikk i manualen. http://www.sony.co.uk/support/en/product/HDR-AS15#Manuals

Se side 18 på http://pdf.crse.com/manuals/4432600131.pdf

HQ er 1080p med 30 bilder i sekundet.

Std er 720p med 30 bilder i sekundet.

"Slow" er 720p med 60 bilder i sekundet.

"sslow" (super slow) er 720p med 120 bilder i sekundet.

Så - det blir henholdsvis "slow motion" og "super slow motion". Prøv!

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...