balder Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Korleis setter eg opp iPhone 4s til å motta MMS uten mobilnett er slått på. Har høyrt om Fake apn eller noko slikt. Veit dere korleis eg setter dette opp Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Er det i det hele tatt noen nye mobiler som tar imot MMS UTEN å bruke mobildata? Tror ikke jeg har vært borti noen, i alle fall ikke som jeg kommer på i farta? Men med alle andre abonnement enn Telenor er det jo fri bruk av MMS? Muligens app som kan brukes via WiFi? Evnt. e-post med bilde-vedlegg Vet ikke hvorfor TELENOR som den eneste operatøren ikke har fri MMS, vurderer å bytte til noen andre, men det var dekningen da... Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Er det i det hele tatt noen nye mobiler som tar imot MMS UTEN å bruke mobildata? Tror ikke jeg har vært borti noen, i alle fall ikke som jeg kommer på i farta? Men med alle andre abonnement enn Telenor er det jo fri bruk av MMS? Muligens app som kan brukes via WiFi? Evnt. e-post med bilde-vedlegg Vet ikke hvorfor TELENOR som den eneste operatøren ikke har fri MMS, vurderer å bytte til noen andre, men det var dekningen da... Jeg trodde det samme som deg. Men i en tidligere tråd her på forumet var det noen som mente at Android telefoner kunne dette. Men jeg har heller ikke fått dette til på noen av mine siste telefoner. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1464978 Lenke til kommentar
MarcoA Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Tror det skyldes en misforståelse at noen tror Android telefoner kan sende MMS med avslått mobilt nettverk. MMS krever dataforbindelse og datatrafikk/mobilt nettverk må derfor være slått på for å kunne sende/motta MMS http://www.droidnytt.no/guider/hvorfor-datanettverk-vaere-pa-for-a-kunne-sende-og-motta-mms/21410/ Det som er tilfelle er at mange Android baserte telefoner, f.eks. min HTC, har en funksjon under MMS innstillinger som heter Roaming autohent. Det vil si en funksjon som kun angår Roaming (når man er utenlands og bruker nettverket til en utenlandsk operatør). Når denne funksjonen er haket av for (aktivert) kan man motta/sende MMS selv om man har slått av mobilt nettverk på telefonen, mobilt nettverk slås automatisk på når telefonen registrerer at det forsøkes sendt en MMS til den, og slår så av mobilt nettverk igjen når MMS`en er mottatt. Det samme er tilfelle når man vil sende en MMS fra telefonen. Så vidt jeg vet har ikke Iphone denne muligheten, jeg kjenner mange Iphone brukere som irriterer seg over at dette ikke er mulig og at de manuelt må gå inn og skru på mobilt nettverk når de skal sende en MMS fra utlandet, og det samme for å sjekke om de har mottatt MMS. Jeg har prøvd å lete etter denne funksjonaliteten på Iphone uten å finne en slik mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå