Lifeform Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hei! Etter at www.statsmachine.com har lagt nede i 4-5 dager nå, lurer jeg på om jeg må se meg etter en ny teller. Noen som har peil på hvordan jeg finner en som fungerer akkurat som vanlig tekst i en HTML-fil? Lifeform Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 lag en tom fil og kall den counterlog.txt Så paster du dette inn i en ny fil og kaller denne counter.php <?php $viewss = file("counterlog.txt"); $views = $viewss[0]; $views++; $fp = fopen("counterlog.txt", "w"); fwrite($fp, $views); fclose($fp); print $views; ?> og inkluderer counter.php inn i dokumentet ditt <?php include ("counter.php"); ?> chmod counterlog.txt til 766 Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Supert!! Er det forresten noe forskjell på å bruke vanlig Notepad og f.eks. UltraEdit til dette ? Husker jeg hadde en del probs med et MailForm-skript (CGI) for en stund siden, men så merkelig nok fikk det til å funke når jeg knotta alt inn i UltraEdit. Noen som føler seg kallet til å opplyse om skilnaden på disse to editorene? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Så lenge programmet kan lese/skrive tekst så er det bra nok :-) Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Hei igjen! Dette fungerte svært dårlig. Er det noe spesiell CHMOD jeg må sette på PHP-filen også eller? Gjorde alt som du sa, men fikk det ikke til å fungere... Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Ok Ueland, Må ha vært noe annet merkelig da. Er det vanlig at det er probs med slike skript? Noe spesielt man må gjøre for å integrere slike .pl-skript? Magnar Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hei igjen! Dette fungerte svært dårlig. Er det noe spesiell CHMOD jeg må sette på PHP-filen også eller? Gjorde alt som du sa, men fikk det ikke til å fungere... CHMOD 777 på txt filen, og det er ikke pl, det er php filer som skriptet er i. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Ja, jeg ser det, men FormMail som jeg holdt på med den gang, er skrevet i Perl... Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Hei, Jeg får det fremdeles ikke til å funke: Counter-PHP (CHMOD755): <?php $viewss = file("counterlog.txt"); $views = $viewss[0]; $views++; $fp = fopen("counterlog.txt", "w"); fwrite($fp, $views); fclose($fp); print $views; ?> HTML-filen: <?php include ("counter.php"); ?> TXT-filen (CHMOD 777) Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 fungerer helt perfekt her med chmod 644 på counter.php og 766 på counterlog.txt.. ligger siden på en linux server? for windows servere takler vel så vidt jeg vet ikke chmod.. da må du sette rettigheter på filen fra windows.. Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 jeg anbefaler http://www.nedstat.com/ Lenke til kommentar
fanti Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Han har jo heller ikke sagt at serveren filene hans ligger på støtter php. Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 blablablaHTML-filen: <?php include ("counter.php"); ?> TXT-filen (CHMOD 777) Kall meg gjerne dum, men må ikke filen være en .php-fil når man bruker PHP i den? Hvis filen bare en en .htm(l)-fil vil det da bare stå <?php include ("counter.php"); ?> eller? Er litt blank når det gjelder PHP, men er temmelig sikker på at det er slik det skal være. Gi oss en link så blir det kanskje litt lettere for oss. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 jo stemmer det, inkluderes i en .php fil.. og serveren må selvfølgelig støtte php, regnet med at den gjorde det, da han postet i nettop php-kategorien.. og hvis noen tviler på at den funker, så har jeg den her Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei! Du som anbefalte Nedstat: Jeg har litt motforestillinger om å bruke slike tjenester fra ekstern leverandør da jeg nylig mistet både telleren og gjesteboken pga dette. Jeg driver et lite firma ved navn Liatun MediaSupport, og har ennå ikke begynnt å se på PHP-koding, men om dere vil se hva jeg har gjort så kan dere titte innom www.liatun.no der telleren står helt nederst til venstre på siden. PS! Jaaaaa, det er sjølvsynt PHP-støtte på serveren Takk for hjelp så langt. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Det er ikke noe spesielt jeg må skrive i <HEAD> eller annet sted i HTML-filen for å få PHP til å funke? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Ser nå at også min teller fungerer: http://www.liatun.no/counter.php (Hva er schemet med å få denne til å funke i en HTML?) Lenke til kommentar
fanti Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 for at webservern skal kunne forstå at den skal kjøre php koden din, for eksempel teller koden din, så må den enten ha endingen .php eller så må du sette opp webservern til å kjøre .html filer også. Der på sida di du skal ha telleren din, da kan du enten inkludere counter.php, eller ta med koden i hoved fila di(index.html eller index.php feks) <html> ..................................... <html fyllet ditt> ..................................... <?php include "counter.php"; //eller putt koden direkte her. ?> ..................................... <resten av html fyllet ditt> ..................................... Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Ok. Renama index-filen til en PHP-fil nå og fikk det til å fungere Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Hei igjen! Noen som kan hjelpe meg med å lage denne samme telleren med automatisk nullstilling hver måned? Er dette noe stress å fikse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå