Gå til innhold

Trenger jeg ny? NorthQ

Anbefalte innlegg

Hepp

Er i gang med å bygge ny PC, og har i dag en NorthQ NQ4001-SX 400W strømforsyning som jeg ikke klarer å finne noen info om. Noen som kan hjelpe?

Planlegger å kjøpe et enkelt Intel-oppsett med Radeon 7750 og to-tre disker.

edit: Specs klistret på boksen:

+5V: 35A

+12V: 15A

+3,3V: 26A

-5V: 0,5A

-12V: 0,8A

-5Vsd: 2,0A

+5V _ +3,3V: 240W

+5V _ +3,3V & +12V: 380W

Endret av harriet_jones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søkte litt på den, det eneste jeg fant er at den ble omtalt som dårlig tilbake i 2005. En strømforsyning kan i verste fall ta livet av hele systemet, det kan derfor være greit å bare kjøpe en ny. Når det er sagt så skal 400w være nok for ditt system. Hvis du kjøper en strømforsyning av litt kvalitet så kan denne vare i mange år. :)

Lenke til kommentar

Ja, var lite å finne.

Har lest litt generelt, og det virker som om 18A på 12V er ganske svakt. I tillegg støyer den en god del, så tror jeg skal gå for en ny.

Har sett på Corsair CX og XFX ProSeries Core Edition, men heller mest mot Seasonic S12II 430W (evt. 520W). Noen som har kommentarer/forslag her?

Endret av harriet_jones
Lenke til kommentar

Seasonic S12II er en glimrende PSU. Har en i kontorserveren min. Den er så stille at jeg har problemer med å vite om maskina er på. XFX ProSeries Core Edition er så vidt jeg husker rebranda Seasonic, mest sannsynligvis S12II. Så egentlig er det ikke store forskjellen. Hr en Seasonic 550 watt i en annen server (også av S12 serie). I tillegg en X-460 FL (dog med annet merke utenpå). Faktisk har jeg 8 PSU i bruk eller på lager, alle utenom en er laget av Seasonic. Den eldste Seasonic er fra 2003 og den virker ypperlig i dag også.

Corsair CX får greie "reviews", men jeg er skeptisk til at de bruker kinesiske kondensatorer i denne. Samt at effektiviteten skal være under kravene til 80+.

Et litt dyrere alternativ er Antec HCG 520 eller Antec HCG 520 M (siste er modulær). Disse er også rebranda Seasonic, baserte på henholdsvis S12II og M12.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...