kasamo2 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Hei, jeg har googlet i flere timer nå uten hell. Det har seg sånn at jeg har formatert pc'en (clean), så installerte jeg driverne til det trådløse adapteren så funket det fint i 2 uker ellerno. Så 3 dager siden fikk jeg opp lokal tilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon. Jeg koblet den til med kabel idag å prøvde og installerte driverne fra den medfølgende cd'en, å der står det akkurat det samme. når jeg feilsøker står det problem med trådløst kort eller tilkoblingspunkt og lokal tilkobbling har ikke gyldig IP-KONFIGURASJON. Jeg skjønner ikke at det plutselig kommer nå. Både trådløst og kabel har sviktet, håper noen mer skyndige der ute kan hjelpe meg Har altibox og windows 7 64bit. Endret 16. januar 2014 av kasamo2 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hvordan er nettverket ditt koblet opp? Høres ut som du har minst to DHCP servere som deler ut i samme range, eller at du har satt statisk IP adresse på maskinen din... Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg har ikke satt opp noe statisk ip så vidt jeg vet. Det trådløse nettet er bare koblet opp med en adapter. Det kabla er koblet til nettverkboksen (rj45) så er det trekt en kabel til en annen boks, så er det en plugg fra boksen og inn i altiboksen. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 En sånn boks og en slik boks, sier veldig lite.. Men jeg antar at du har koblet en router til hjemmesentralen, og ikke bridget sentralen? Og du kan ikke bruke kabel og WiFi samtidig.. Kabelen vil overstyre WiFi, så den aktive tilkoblingen vil gå over kabel... Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Mente sånn datapunkt til rj45 pluggen. Hadde begge i samtidig, men ikke når det svikta. De sa det skulle være internett i den, men er jo koblet rett i sentralen.. :/ Men prøver igjen med bare det trådløse og da står det: trådløs nettverkstilkobling har ikke gyldig IP-KONFIGURASJON som det stod med det kabla :/ bortsett fra at det stod lokalt. Endret 13. januar 2014 av kasamo2 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Du er nødt til å ordlegge deg litt (ganske mye) bedre enn det du gjør... Datapunkt til RJ45 pluggen? Skjønner ikke en liten fjert av hva du sikter til.... Hva slags utstyr har du? Router? Switch? Og hvordan er nettverket ditt koblet sammen? Endret 13. januar 2014 av _Christian_N Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Rj-45 er navnet på nettverkspluggen til nettverkskabelen. Alt er i altiboksen, det er ingenting på utsiden. Verken router eller switch. Jeg vet ikke hvordan altiboksen er koblet opp fysisk. Derfor jeg syntes det er vrient. Det har ikke blitt gjort noe fysisk siden sist det funket. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Prøvd å restarte hjemmesentralen? Endret 13. januar 2014 av Mr D Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg vet godt hva RJ45 er.... Du er altså direkte tilkoblet hjemmesentralen? Skal ikke være mulig å få den feilen du opplever da... Åpne opp et CMD vindu og skriv ipconfig /all og post resultatet her... Når du har gjort det, så skriv ipconfig /release og ipconfig /renew Du kan godt ta en ny ipconfig /all etter /release og /renew, og poste det resultatet også... Lenke til kommentar
Mats24 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Prøvd å sette IP adressen til statisk? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Ja, jeg har restarta hjemmesentralen. Ja, det er koblet direkte til hjemmesentralen. Jeg har ikke prøvd og sette adressen statisk, vet ikke hvordan det gjøres heller. første gang jeg ipconfig/all etter release og renew ( som du ser virker det ut som den mener det er frakoblet uansett det ikke er det. Kabelen stemmer fordi den er koblet fra. etter det er ikke noe standard gateway ser jeg. Jeg håper det er leselig, det er tatt med mobilkamera. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Som du ser, så har du en 169. IP adresse.. Denne blir gitt av Windows når det ikke er en DHCP server tilgjengelig. Ergo, USB adapteret ditt får ikke koblet til nettverket ditt, og/eller mottar ikke DHCP info fra HS'en din... Hvor langt unna HS er du? Dekning/signalstyrke har du? Oppdatert driverne til adaptern din? Bare PCen din som har problemer? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg fikk det til og fungere nå jeg avinstallerte og installerte det på nytt uten hell. Så prøvde jeg reparere funksjonen, så fungerte det fint igjen mulig det er driver problem til det lokale også da? Får se om det ligger opptaderte drivere på nettet. tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Nå er det akkurat det samme problemet igjen. Nå står det trådløs nettverkstilkobling 5 tydeligvis. Har installert driverne på nytt utallige ganger. . Alt dette kom etter jeg formaterte pc'en.... Noen ideer? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Har du installert chipset driverne, og alle andre drivere, egentlig? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Ja, har installert chipset, og trådløs, men fungerer ikke :/ restarte hjemmesentralen, pcen, Reinstalert driverene og prøvd forskjellig usb innganger (det fungerer ikke med kabel heller :/ ) Fungerer på mobilen og alt anne. Det står også : NativeWIFI Default Profile isteden for navmet på selve nettverket. Endret 16. januar 2014 av kasamo2 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Alle oppdateringer til Win 7 er installert? Fjernet adapteret og koblet kabel direkte mellom HS og PC? Hva sier ipconfig da? Noen gule trekanter i Enhetsbehandling/Device Manager? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 (endret) Jeg resette hs og re installerte alt av drivere jeg kunne. Nå fungerer det foreløbig ihvertfall både trådløst og med kabel heldigvis. Får bare håpe det fortsetter og gjøre det. Takk for hjelpen, håper det tar langt tid før jeg trenger det igjen ^^ Endret 19. januar 2014 av kasamo2 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Det stod ingen gule trekanter, bortsett fra internettsymbolet. Hva mener du her? Er det gul trekant på nettverkskort i Device Manager/Enhetsbehandling, eller på taskbaren din i høyre hjørne? Nettverkstilkobling X har ikke noe si... Men bruk bare kabel nå til feilsøkingen... Og sørg for å bruke en kabel du VET funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå