Gå til innhold

Boston Usa?

Anbefalte innlegg

Har en venn av meg som skal å studere 4 mnd i Boston Usa. Så tenkte kansje at jeg kunne ta ferien min der (4 uker) men hva er det egentlig å se der? virker ikke ut som en for spennede plass? kan man kansje leie seg en bil å kjøre noen andre plasser? tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boston er blant USAs viktigste byer, og har spesielt hatt en viktig rolle i landets tidlige historie. I tillegg ligger Harvard og MIT rett ved. En høyst overkommelig togtur tar deg til New York.

Ser ikke poenget med å kjøre bil i Boston, ei heller til storbyene rundt. Skal en reise utenfor store byer stiller det seg selvsagt annerledes.

Lenke til kommentar

Har vært der selv! Anbefales!

Desverre husker jeg ikke navn på butikker og andre ting der til å gi deg tips :p

Er du veldig glad i musikk, finnes det masse sære butikker med det iallefall!

Masse bra historie!

Anbefaler burgeren på Cheer-restauranten(fra tv-serien)

Bra pubber! Med jazz!

Endret av probin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Boston er en flott by med mye historie, og er verdt noen dager. Få med det området Faneuil Hall, med restauranter, butikker og gateartister. Beacon Hill er et historisk område nær sentrum. Blir det dårlig vær, anbefales shopping i Cambrigeside Mall. Ta også en sightseeingtour med amfibilekjøretøyene, de kjører både i byen og på sjøen. Boston Common er en fin park i sentrum, og derfra er det kort vei til Chinatown, men mange gode restauranter. En fin utflukt fra byen er en tur til Cape Cod, mange fine småbyer som minner om Hamptons. Shopping? Det er ikke langt nordover til New Hampshire, som er en av få stater i USA som ikke har Sales Tax. Her finner du flere Apple Store, dersom det er aktuelt (tips: forhåndsbestill dersom du skal ha ny Mac, da får du med norsk tastatur).

Lenke til kommentar

Niagarafossen er nok en meget god kjøretur unna (7-8 timer, i følge Google Maps). Hvis du skal dit anbefaler jeg deg å dra over på canadisk side av grensa for å få den beste utsikten.

If you go that far, cross lake Ontario and visit Toronto, the city of immigrants

Lenke til kommentar

If you go that far, cross lake Ontario and visit Toronto, the city of immigrants

Enig. Hvis han først velger å ta turen til fossen kan han like godt koste på seg halvannen times reise ekstra til Toronto. Anbefaler i så fall et måltid oppe i CN Tower.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom dere leier bil, pass på at avtalen tillater at dere kjører til Canada. Jeg leide hos Dollar i sommer, og der kunne jeg ikke kjøre til Canada (men Mexico var greit!). Planen vår var opprinnelig å kjøre fra Maine over til Canada, så langs nordsiden av Lake Ontario Montreal-Ottawa-Toronto vestover til Niagara Falls, og syd/vestover derfra, men dette måtte endres pga dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...