Talker Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 images som jeg lagde med cloneCD og "mountet" i deamon tools ble corrupte... Brukte da istedenfor Alcohol 120% og da gikk det.... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hva som er lovlig og ikke i norge er i dette tilfellet irrelevant. Det som gjelder er reglene for DETTE forumet "Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet." Er dette så vanskelig å forstå? Alt er relativt da... bare å nevne navnet på et spill (eks: gleder meg til spill x kommer) kan indirekte føre til piratkopiering (oi, det vil jeg også ha... *piratkopiere*) Men hvis folk hadde hatt vett nok til å svare på et enkelt spørsmål og i tillegg ta sine forholdsregler mht. innholdet hadde dette ikke vært noe problem. og for de som synes dette er et tabu-emne: lagt merke til den lille knappen med etiketten "Varsle mod"? ingen vits i å syte her, for vi (les: jeg) veit hva jeg snakker om, og det jeg har uttalt her er informasjon som har til hensikt å la brukeren ta backup av sine egne spill.... det er vel ikke annet enn moralsk riktig? men dette er min mening, da... hva som er lov og ikke veit jeg lite om, men jeg mener å ha hørt at det er lov å ha sikkerhetskopier av egne spill / musikk så lenge disse ikke distrubieres Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Bare så folket vet det, er det ulovlig å no-cd patche spill..Ja, uansett om du har spillet eller ikke Om det ikke har kommet en ny lov den siste uka, så er dette lov! Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Bare så folket vet det, er det ulovlig å no-cd patche spill..Ja, uansett om du har spillet eller ikke Om det ikke har kommet en ny lov den siste uka, så er dette lov! Vel... GameCopyWorld driver med akkurat det. NOCD-patching av egne spill, og dem har eksistert i flere år nå, uten at jeg har hørt noe som helst om at de har blitt saksøkt etc. Det hele koker ned til hva du har lov til å gjøre med et produkt du har kjøpt. Samme som med CD'er. Har du først kjøpt en CD så er det lov å kopiere den til eget bruk i Norge, eks til MiniDisk for å kunne høre på den i ditt eget format. Tildigere (i diskettenes tid) ble du også OPPFORDRET av spillselskapene til å ta sikkerhetskopi av spillet ditt, slik at de originale diskettene kunne ligge trygt forvart, mens det var kopien din du brukte til å spille. Så du har faktisk (så vidt jeg vet) lov å sikkerhetskopiere ditt eget spill i tilfelle CD-platen(e) går i stykker. Og da er det som regel nødvendig med en NO-CD patch. Problemet er at lovene rundt akkurat dette er meget uklare, og de store distributørene prøver å gjøre det ulovlig, slik at du må betale flere ganger for det samme produktet om du skal ha det i forskjellige formater. Norsk forbruker-lovgivning har hittil motsatt seg dette. Det er derfor Jon Johansen saken er så viktig, fordi det eneste han gjorde var å gi forbrukeren selvbestemmelse på hvilken DVD spiller han/hun ville spille sine DVD'er på. Om Johansen taper denne retsaken har Norsk lov spillt fullstending fallit, og kapitalismen/demokratiet har fått enda en spiker i kista (men det er en HELT annen diskusjon). Men når det gjelder Gamer.no-forumet så har de satt ned regler som sier at informasjon som KAN brukes til piratkopiering IKKE skal komme ut på forumet, samme hvor lovlig det er ved Norsk lov å sikkerhetskopiere. Og det er DISSE reglene som skal respekteres her på forumet. Mvh. S. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det er derfor Jon Johansen saken er så viktig, fordi det eneste han gjorde var å gi forbrukeren selvbestemmelse på hvilken DVD spiller han/hun ville spille sine DVD'er på. Om Johansen taper denne retsaken har Norsk lov spillt fullstending fallit, og kapitalismen/demokratiet har fått enda en spiker i kista (men det er en HELT annen diskusjon). Mvh. S. Med mindre rettsystemet er helt skakkjørt kan en ikke forvente annet enn at DeCSS er lovlig, og at forbrukerne vil vinne alle fremtidige rettsaker som angår dette. Men man kan jo si det på en annen måte: Hvis ikke "vi" får lov til å knekke DVD-krypteringen slik at vi kan spille av våre lovlig kjøpte DVD'er i et OS som ikke er laget av M$, så får Hollywood faenmeg se til at de nødvendige bibliotekene er fritt tilgjengelig, om enn "lukket". Ellers så oppfordrer de til piratkopiering, noe jeg ikke nøler med å gjøre hvis filmselskapene vinner over DVD John o.l. Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Men man kan jo si det på en annen måte: Hvis ikke "vi" får lov til å knekke DVD-krypteringen slik at vi kan spille av våre lovlig kjøpte DVD'er i et OS som ikke er laget av M$, så får Hollywood faenmeg se til at de nødvendige bibliotekene er fritt tilgjengelig, om enn "lukket". Ellers så oppfordrer de til piratkopiering, noe jeg ikke nøler med å gjøre hvis filmselskapene vinner over DVD John o.l. Heller: Så vi kan lage en DVD-spiller uten å måtte betale dyre dommer i lisenser til filmbransjen i USA. Samt faktisk lage OSS versjon av en DVD spiller. For hvem som helst kan lage en DVD spiller, bare dem skriver under på en bråte håpløse regler, og BETALER. Mvh. S. Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 det å cracke spil ler foreløpig lovlig så lenge du selv eier en versjon av spillet. Jeg husker at jeg fant en crack på spillprodusentens hjemmeside en gang . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå