Gå til innhold

Noen måte jeg ikke trenger å bruke original cd på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prøv programmet "cloneCD" for å legge inn image, og "daemon tools" for å mounte (dvs laste inn image som en cd)

gjør et søk på google for å finne linker ( jeg orker ikke i dag :p )

edit:

har forstått ut fra sammenhengen at det er _orginalcder_ det dreier seg om, så det er mulig noen driver med diverse kopisperrer...

vil ikke komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet (sikter ikke til deg som startet tråden, men evt. andre som misbruker informasjonen), men prøv et søk på f.eks. google om måter å komme rundt kopisperrer (tror daemon tools kan emulere kopisperrene altså)

Lenke til kommentar

Lag en image av cd`en med NERO eller CLONECD. Og last ned daemon tool. Med daemon tool kan åpne imager. Og lure maskina til å tro at image er en fullverdig cdrom.

DU kan jo alltid laste ned en crack også. (Dette gjelder bare vis du har lisensen til programmet altså. hehe.. eller programmet er freeware.

Lenke til kommentar

Når jeg skal lage en image, så må jeg velge mellom "datatype"

General Protected CD, Laserlock, Normal CD, ProtectCD-VOB, Safedisc, Safedisc 2, Securom, Securom *NEW....

Dette er noen av de jeg kan velge mellom på Fantom CD. Har ikke prøvd CloneCD enda...

Noen som har noen idé om hva jeg skal velge? Må jeg prøve meg fram og lage ny iso hele tiden? er det sånn på CloneCD å?

Lenke til kommentar

Det som er lurt hvis man bruker no-cd crack er å alltid ta backup av orginal .exe fila til spillet. F.eks. rename c&c.exe til c&c.exe.old før du kopierer nocd cracket over. Når du da skal oppdatere spillet, flytter du nocd-crack.exe'n midlertidig ut, renamer tilbake orginal-exe'n og patcher ivei. Da får du ei oppdatert orginal exe-fil, renamer til .old, og nocd-patcher pånytt..osv osv. No-cd cracks er stort sett alltid ei ny modifisert exe-fil. Eller så forandrer det bare på noen få bytes inne i fila, f.eks. å hoppe over kopisperre-rutinen. Da er cracket stort sett under 100kB, så ta en backup av .exe-fila før du patcher orginalfila. Og vips, ingen problem å oppdatere lengre.

Lenke til kommentar

Jeg bruker "virtual drive" til å spille spill på en pc som jeg ikke har cd-rom på. Da lager jeg et image av cd'en på hoved pc'en med samme program, og overfører denne til pc uten cd, via nettverk.

"Virtual drive" lager en virtuell cd-rom som man kan laste "cd'en" i. Funker greit på de spillene jeg har prøvd. bla. Black & White, Warcraft 3 og Undying. Har ikke prøvd nett-spill ennå da.

:)

Lenke til kommentar
det er fremdeles tabu emne...all aktivitet som KAN lede til Piratvirksomhet står det i retningslinjene...hvis jeg ikke tar helt feil

DivX-komprimering KAN brukes til piratvirksomhet, men det ligger da ute en guide til å gjøre det på hw.no. Dobbeltmoral?

Dessuten tviler jeg sterkt på at å bruke en no-cd crack i seg selv er ulovlig, særlig her i Norge.

Lenke til kommentar
Bare så folket vet det, er det ulovlig å no-cd patche spill..

Ja, uansett om du har spillet eller ikke :p

Vi snakker selvsagt teoretisk her :wink:

Jeg visste ikke at det var ulovlig , og kan ikke se hvorfor det er noe verre enn å lage et "image" av CDen og kjøre spillet fra en "virtual drive" i Daemon Tools :shrug: .

Noen kopibeskyttelser kan være vanskelige å gå rundt. Såvidt jeg husker så var SecuROM v2-beskyttede spill umulige å lage 1:1-kopier av, men det er mulig å emulere i programvare hvis man måler forsinkelsen mellom sik-sak-sporene ytterst på CDen... Strider ikke dette med CD-ROM-standarden?

Lenke til kommentar

Hva som er lovlig og ikke i norge er i dette tilfellet irrelevant. Det som gjelder er reglene for DETTE forumet

"Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet."

Er dette så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Multiplayer er som regel umulig uansett. Mange spill sjekker CRC på .exe fila di, og den vil ikke stemme. For du kan godt hente ned nyeste versjon, patche, og så hente NO-CD crack for den nye versjonen. Men multiplayer kan du dog ikke spille likevel.

Pga. regelene for forumet legger jeg ikke inn hvordan du skal få tak i no-cd patch for nyere versjoner etc.

Men multiplayer kan du ved de fleste spill glemme uansett. De andre krever ikke at CD'en er i når du spiller, for de bruker serial istedet.

Mvh.

S.

Lenke til kommentar
Hva som er lovlig og ikke i norge er i dette tilfellet irrelevant. Det som gjelder er reglene for DETTE forumet

"Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet."

Er dette så vanskelig å forstå?

Helt enig! Hva er vits med å tøye grensen og evt. syte og klage?

...MEN dette...

det er fremdeles tabu emne...all aktivitet som KAN lede til Piratvirksomhet står det i retningslinjene...hvis jeg ikke tar helt feil

DivX-komprimering KAN brukes til piratvirksomhet, men det ligger da ute en guide til å gjøre det på hw.no. Dobbeltmoral?

...er jammen et godt poeng!

Edit: Allikevel, så er det tross alt moderatorene/admin. som bestemmer. Det fins ikke demokrati i et forum, og det bør det kanskje ikke være heller :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...