kiriee Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Heisann. Jeg har lenge hatt lyst til å dra i forsvaret, men har aldri fått surret meg til det. Fikk fritak i 2 år pga lærling osv. Jeg kunne egentlig tenke meg førstegangstjenesten, men nå som jeg er blitt 23 så har jeg heller tenkt på å søke meg inn på befalsutdanning. Jeg søkte i fjor og ble kalt inn, men valgte heller å gå på høgskole. Nå er jeg igjen der hvor jeg er usikker på hva jeg skal gjøre videre og tanken på forsvaret er der. Blir det for gammelt å søke seg inn på befalsutdanning når jeg er 23? Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hadde selv en på 30 i mitt kull... Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 For gammel når du er 23? Merkelig tankegang.. Trodde grensa var 28 eller noe der omkring. Lenke til kommentar
kiriee Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 For gammel når du er 23? Merkelig tankegang.. Trodde grensa var 28 eller noe der omkring. Det er kanskje litt merkelig tankegang ja. Tenker bare at når jeg er 23 og det eneste jeg har er VGS utdanning og et fagbrev at det er på tide at jeg kommer i gang med noe. Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Nå som vi er inne på temaet vil jeg gjerne stille et spørsmål her istedenfor å opprette en tråd.Førstegangstjeneste og læretid i forsvaret - Er det noe aldersgrense på dette?Jeg er for tiden i fast jobb, og skal begynne på en etterutdanning først, men ser for meg en tid i militæret etter dette for å få et ekstra fagbrev og oppleve militæret.Og hvordan er det med lån, forsikring og husrelaterte regninger ?Man får jo ikke så mye dagpenger at man kan betale slikt, må jeg spare opp en drøss penger? Lenke til kommentar
bernbeck Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Nå som vi er inne på temaet vil jeg gjerne stille et spørsmål her istedenfor å opprette en tråd. Førstegangstjeneste og læretid i forsvaret - Er det noe aldersgrense på dette? Jeg er for tiden i fast jobb, og skal begynne på en etterutdanning først, men ser for meg en tid i militæret etter dette for å få et ekstra fagbrev og oppleve militæret. Og hvordan er det med lån, forsikring og husrelaterte regninger ? Man får jo ikke så mye dagpenger at man kan betale slikt, må jeg spare opp en drøss penger? Så lenge du har bodd der du bor i over 3 mnd. så kan Forsvaret hjelpe til med å dekke en god del av disse utgiftene imens du er i fgtj, sjekk en mer detaljert oversikt her 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå