Gå til innhold

Ny bærbar pc til skolearbeid samt multimedia

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg ny bærbar PC, men klarer ikke bestemme meg for modell. Jeg har sett på 3 modeller:

Lenovo IdeaPad Y510P

Asus N550JV

MSI GE60

Alle di nevnte modellene har en intel 4700 mobile quadcore, men etter leste reviews/tester har leg lest at lenovo modellen ikke utnytter intel turbo boost teknologien fullt ut, asus modellen sliter med throtteling under full last.

Det er vell GT750 GPU i alle modellene, noen som er "minimum kravet" mitt, iom. at jeg skal kjøre enkelte spill på den. Også her er det fortsatt forskjell, da lenovo modellen ikke aktivt bruker Intel sin integrerte grafikkløsning under vanelig surfing (batterikapasitet).

Spørsmålet mitt er da: er det andre modeller hvor "alt er som det skal", sliter ikke med throtteling, utnytter turbo boost teknologien til intel fullt ut.

Krav til PC: full hd oppløsning, 4 kjerners CPU (virtuelle PCr), skjermkort med minst GT750.

Lenovo maskina har også såkaldt hyperbay, hvor man kan putte inn en ekstra harddisk, noe som er kanskje kurrant å ha når jeg planlegger å ha en 120GB ssd disk.

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...