ESG Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 I vår kjøpte jeg et TV-kort fra Hercules. Det heter Hercules Smart TV Card Stereo. De reklamerer for at det skal fungere på XP, og når en laster ned siste drivere står det her at samme driver er for Win98..-XP. Jeg fikke ikke dette til å spille godt på min forrige maskin med XP, men det gikk til nød. Nå etter at jeg har satt sammen ny maskin vil det bare ikke fungere. Får melding om at driverne ikke er godkjent av MS. Har også prøvd å kjøre på andre TV-programmer enn Power VCRII som fulgte med. Ingen ting virker. Med Power VCR crasher det dessuten til stadighet. Håper at noen har en god løsning på dette (uten å kjøpe nytt kort....) Takk Lenke til kommentar
Bach Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Om du får opp en melding om at driverne ikke er digitalt signert elns så er ikke det noe å bry seg om. Kortet fungerer greit under XP her ihvertfall. Lenke til kommentar
ESG Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Gikk det rett opp eller måtte du modifisere noe? Hos meg vil det bare ikke spille. På min tidligere maskin hadde jeg stadig problemer med at "agenten" hang seg opp og tok alle systemressursene. Nå får jeg ikke bilde. Jeg får heller ikke søkt etter stasjoner.. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har hatt samme problemene med ASUS TV FM Card, hvor Power VCR II fulgte med i pakken. Den krasjet allerede ved kanalsøking. Har også lest mange innlegg om at Power VCR er et dårlig program. Jeg anbefaler deg å teste diverse andre programmer som f.eks Dscaler eller ShowShifter. Etter testing med Power VCR II, ezVCR og Dscaler var ShowShifter eneste programmet som fungerte med mitt kort. Til gjengjeld fungerer det perfekt og er det mest brukervennlige TV programmet jeg har testet for bruk på en HTPC, som ikke har egen PC skjerm men kun styres fra TV skjermen. ShowShifter koster noen hundrelapper, men er verdt det hvis det fungerer med kortet ditt. Du kan laste ned en 15 dagers demo for å teste det ut. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Gikk det rett opp eller måtte du modifisere noe? Hos meg vil det bare ikke spille. På min tidligere maskin hadde jeg stadig problemer med at "agenten" hang seg opp og tok alle systemressursene. Nå får jeg ikke bilde. Jeg får heller ikke søkt etter stasjoner.. Er en stund siden, men tror ikke jeg måtte gjøre noe spesielt. Bruker PowerVCR II som fulgte med. Blir nytt hovedkort og reinnstallering til helga. Sender deg en PM eller "bumper" denne tråden om jeg får noen problemer. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Gikk forsåvidt greit dette. Men en grei regel er å ikke putte kort i PCI-spor slik at de deler IRQ. Oversikt står ofte i manualen. Feks på mitt nye ABIT NF7 deler PCI 1 og 5 IRQ (og raidkontrolleren på NF7S). Men driverinnstalleringa fra Hercules krangler litt med Microsoft. For å gjøre en "CleanInstall": Velg "Avinnstaller" på de fire enhetene i dingsmanageren som utgjør TV-kortet. Start maskinen på nytt. Trykk "Avbryt" når Windows vil søke etter driver. Kjør driverpakka fra Hercules. Ikke trykk "Start på nytt" enda. Når så _igjen_ Windows maser om nye enheter trykker du "Neste" og angir "C:ProgramfilerHerculesHercules Smart TV Drivers" som søkemappe. Når Windows har gjort seg ferdig med driverne kan du trykke "Start på nytt" Om du som meg bare bruker TV-påtitterfunksjonene i PowerVCR kan du fjerne hakene for Agent og RemoteAgent under "Oppstart" i msconfig. (Start -> Kjør -> Skriv "msconfig" og trykk OK ) Hater "praktisk tilleggsfunksjonalitet"! Litt det samme som med "antidrypp" på tøymyknerflasker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå