YHL Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hei! Det er nå en god stund siden jeg sist kjøpte en pc, så jeg er ganske rusten på hva som er verdt å kjøpe der ute. Tenkte å bruke ca. 13k, men kan strekke meg til 15 hvis det lønner seg. Det jeg trenger er et kabinett og innmat, bortsett fra harddisker (annet enn kanskje en SSD), bluray leser og lydkort. Trenger heller ikke skjerm, tastatur, mus eller annet ekstrautstyr. Litt informasjon om hva jeg trenger: - Trenger mye minne. Minst 16gb, med mulighet til å oppgradere til 32 senere. - En god CPU er viktig, da mye av det jeg bruker PC-en til er veldig krevende CPU-messig. - Stort kabinett som er lett å jobbe med, gjerne maxi. Rundt 60cm kanskje? Helst med en ren, ryddig stil. - Grafikkort er ikke det viktigste, men vil jo gjerne ha et godt et likevel. - Bør helst være en intel cpu og nvidia grafikkort. - God, gjerne stille, kjøling. Spesielt til CPU. - Gode muligheter til overklokking. Noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
wassup Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 https://prisguiden.no/liste/146207 Du nevnte ikke bruksområde, men regner med denne skal være ganske allround. OS er IKKE MED I LISTA, så hvis du skal ha Windows + at du bestiller fra én butikk, bikker vel PC'en fort 14k. Bare hvis det er spørsmål til lista; ellers har vel sikkert andre noen innspill 1 Lenke til kommentar
YHL Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Allround er vel en god måte å beskrive den på ja, men med gjerne litt mer fokus på CPU enn hva som er vanlig. Trenger ikke OS. Glemte å nevne at jeg allerede har en ubrukt disk liggende. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå