Gå til innhold

Steder man kan betale via mobilen (ikke med kredittkort)?

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er sikker på at du ikke kan få pengene utbetalt dersom du kontakter kundeservice?

Telenor skriver i alle fall på sine sider at de kan gjøre det ved bytte av abonnement eller oppsigelse, under forutsetning av at det er mer enn 50 kroner igjen på kortet.

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/kontantkort/kontantkortvilkaar.jsp

Du kan få utbetalt pengene hvis du ringer til kundeservice når du skal si opp eller bytte til abonnement. Beløp under 50 kroner utbetales ikke. Bonussaldo utbetales ikke.

Har ikke sjekket andre operatører, men dersom du ikke har tatt kontakt med kundeservice hos din operatør, så kan det jo være at de også gjør dette.

Lenke til kommentar

Dette er chilimobil, har spurt de og jeg får ingenting.

Forsøkt å søke på nettet etter steder å betale med mobilregninga, tror det muligens går an å betale noe parkering. Ellers har jeg sett en del sjokolade-automater hvor en har kunnet gjøre dette.

Ganske irriterende at penger bare må gå til spille sånn. Derfor har jeg aldri turt å ha veldig mye på sånne kort i tilfelle en skal skifte.

Juridisk kan de umulig ha sitt på det tørre, de har jo endret prisene sine mange ganger. Dvs at det er en helt annen avtale de nå selger enn da jeg bestilte. Men orker ikke ta den kampen som jeg uansett ikke ville fått noe ut av uansett hvor mye jeg hadde rett.

Lenke til kommentar

Hvorfor bytter du leverandør mens du fortsatt har penger på kortet? Sparer du mer på byttet enn det du har på kortet?

Fordi det tar litt tid fra en har bestilt til en får nytt SIM og noe vil alltids gå til spille. Anser det som viktigst at jeg faktisk har mulighet til å ringe hele tiden og gidder ikke lade opp småbeløp i hytt og gevær.

Nå er jeg kommet i samme situasjon, bestilte Xito som jeg trodde var genialt billig. Men en må ha masse penger på kortet hele tiden for å bruke det utenlands. Bare tøv, så nå får jeg finne en brusautomat og rane med mobilen min :)

Lenke til kommentar

Røde kors sin givertelefon?

Nå seier du ingenting om kor stort beløpet som gjenstår er, men sidan du er opptatt av å bruke opp beløpet så er det vell ikkje heilt ubetydelig?

Om det er snakk om fleire hundre kroner så ville eg i alle fall vurdert å donere ein del av pengane. Å stå foran ein brusautomat og kjøpe fleire kasser med brus er nesten berre dummt (for ikkje å snakke om slitsomt).

Om du berre skal bruke opp pengane for at chilimobil ikkje skal tjene noke ekstra så er det enklaste å sette opp mobilen som internettforbindelse og kobble den til PCen for deretter å laste ned store oppdateringer eller liknande.

Alternativt så kjøper du ringetoner som blir belasta på mobiltelefonen på ein av desse sidene som tilbyr det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...