HDSoftware Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Folkens,,, Jeg har overtatt en solution fra en kunde og denne er utviklet i VS2008. Jeg har kun CS2013 på min maskin og jeg tenkte at "Dette burde ikke være noe problem" siden det ikke var brukt noe 3rd party AddOns i dette prosjektet. Men akk. ... Jeg har nå kjørt igjennom konvertering slik at alt åpner seg på vanlig måte, men når jeg kompilerer denne solutionen så er det to av prosjektene som feiler. Det ser ut til å være noen .net biblioteker som ikke er videreført i Visual Studio. De heter "Microsoft.ReportViewer.Common" og "Microsoft.ReportViewer.WinForms". Jeg har selvsagt googlet dette og de fleste sier "Legg det inn under References". Men her er jo noe av problemet. Disse to finnes rett og slett ikke. Noen viser også til nedlastinger av ReportViewer.exe, men er litt usikker på hvorfor jeg skal ha den, særlig fordi det henvises til VS2005 og sv2010 på sidene som omhandler dette binary. ' All hjelp er hjertelig velkommen her. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Vet vi hvilken dot.net versjon de ble kompilert på orginalt? Problemet med dot.net er at pakkene ikke inneholder eldre versjoner så hvis du mangler f.eks dot.net 2 eller 3.5.1 på din maskin så vil det feile. 1 Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Ahh, vet du hva. Jeg tror du har fullstendig rett. Jeg er ikke på den maskinen akkurat nå, men det er en Windows 8.1 maskin med VS2013 og der er det vel ikke default støtte for eldre .net pakker. Jeg skal legge inn dette og se om det hjelper. Takker for tipset.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Det er ikke bare denne du mangler? Ser du viser til den oppe (ReportingServices.exe). Skulle fremdeles kunne brukes så lenge du kjører .NET 2 (3.5) runtime, eller mixed mode med 4.0. Endret 13. januar 2014 av MailMan13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå