Gå til innhold

[Løst] Beyerdynamic DT770 vs Sennheiser PC 360 | Gaming, Musikk, Film

Hellfix

Anbefalte innlegg

Da har jeg satt sammen deler til en gaming pc etter budsjett, og trudde jeg hadde alt. Glemte lyden... :dontgetit:

Jeg er litt kresen på lyden og vil ha bra bass, mellomtone og ikke-skjærende-men-bra-diskant. Jeg har sjekket en del rundt og lest en del, og i følge testen til Hardware, skal Tritton AX 720x gi en fantastisk lyd. Etter å ha søkt litt, og sjekket kommentarer på nettet og youtube, skal de ikke være så fantastisk likevel. Og micen har lett for å tulle.

og kommet over at det står mellom Sennheiser PC 360 G4ME, og Beyerdynamics DT770 pro. De ligger et par hundrelapper over budsjettet på 1200,- men de skal gi en fantastisk lyd :D

Etter hva jeg forstår, skal Sennheiser ha crispy clear lyd over hele spekteret, mens DT770 har litt bedre bass..?

Så lurer jeg på:

1. Noen som har erfaringer med disse hodetelefonene? Eller vil anbefale noen andre?

2. Har tenkt til å bruke lydkortet som er integrert i hovedkortet (Asus Z87-A S-1150 ATX http://www.dustinhome.no/product/5010744959/asus-z87-a-z87-s-1150-atx/):

Integrert lydkort

Lydkrets Realtek ALC892

Lydkanaler 7.1

Er dette bra nok til å drive headsetetene? Eller vil jeg score mye på å kjøpe et lydkort til et par hundrelapper, som f.eks. Asus Xonar DG 5.1, eller Creative Sound Blaster X-FI Xtreme Audio 7.1

?

Er delte meninger her også. Noen sier man får mye bedre lyd og klarere lyd med et nytt internt lydkort (i hear sounds in songs ive never heard before), andre sier man ikke vil høre særlig forskjell i det hele tatt...?

Edit: Han her anmelder produktet og sier at Sennheiseren ikke har spesielt med bass. Sammenlikner med 7h som han sier har dypere og kraftigere bass 4:55 min ut i videoen: http://www.youtube.com/watch?v=-5ZI5pGBKf4

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du vil nok få bedre lyd ut av DT770, men 360 G4ME er noe av de bedre "gaming" headsettene du finner. Det kommer litt ann på du vil ha seperat mic (ekstra kostnad), men vil nok si at DT770 vil gi deg bedre lyd. Om du trenger forsterker eller ikke kan du vente med. Dagens lyd-chiper er soppas bra at jeg tviler på du trenger en DAC. Men kansje en forsterker, kommer litt ann på hvilken versjon du kjøper isåfall. 32 Ohm vil ikke trenge en, mens 250 Ohm versjon vil kansje kunne trenge. Men det kan du alltids bestille i etterkant, er du ikke fornøyd med lydnivået kjøper du en forsterker.

Alt det over slipper du å tenke på hvis du velger G4ME fra Sennheiser, den har bare 50 Ohms motstand noe som hovedkortet takler uten problemer.

Lenke til kommentar

Eg ville kjøpt DT770 Pro-ane. Har 80Ω-versjonen sjølv, og dei fungerer veldig bra. Óg med den integrerte lyden i hovedkortet. Ved sidan av ville eg kjøpt ein mikrofon av noko slag, ModMic skal visstnok vere veldig bra.

Etter kvart kan du bygge på med ein DAC, etter kvart som du får pengar til det. Med 80 ohm trenger du egentlig ikkje DAC/forsterker, men det kan hjelpe på dei tyngre delane i musikken og lyden generelt. Fiio E07K kan vere grei å byrje med.

Lydkvaliteten vil uansett vere ein god del betre i DT770-ane enn i Sennheiserane, fordi for å få med mikrofon og headset til en overkommelig pris, må dei kutte ned på kvaliteten andre plassar, blant anna i lydelementa. Så istadenfor skikkelige hodetelefonar og skikkelig mikrofon kvar for seg, tar dei middemådige lydelement og mikrofonar saman til ein pakke.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Da vil valget falle på en DT770. Men hvorfor har de flere forskjellige versjoner i ohm? 32ohm, 80ohm, 250hm osv?

Hvis jeg kjøper 32ohm trenger jeg ikke forsterker? Hva er forskjellen mellom de forskjellige ohm'ene?

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

80 ohm kan bli for tungt for de fleste mobile enheter med høyt volum, der er 32 ohm bedre. Tror ikke en "ikke-audiofil" person merker noen forskjell mellom 80 og 250 ohm.

Vil si jeg er lettere audiofil, hva hører jeg forskjell på? At bassen blir mindre fremtredende, lyden mindre crisp?

Lenke til kommentar

Vil si jeg er lettere audiofil, hva hører jeg forskjell på? At bassen blir mindre fremtredende, lyden mindre crisp?

250 versjonen er bedre egnet til f.eks studiobruk, så jeg tror den er mere nøytral/flat og har ikke like mye "trykk" i lyden som 80 versjonen. Og 250 versjonen er vel nesten avhenging av egen amp.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...