Øsse Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 For en stund siden "glemte" jeg å feste CPU viften igjen, og CPUen kom opp i 100 grader C. Jeg har ingen kjølepasta, bare den som er standard på en AMD T-bird 1,4Ghz og festet den til CPU-viften som også hadde noe kliss i bunnen. Er det mulig at dette klisset kan ha blitt skadd slik at det leder varme dårligere? CPUen ligger på 49 grader C idle. Er det noe å bry seg om? Hva kan/bør jeg eventuelt gjøre. Jeg er ingen skikkelig guru så jeg har en ganske vanlig CPU vifte: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...28&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Det er mulig du har skadet prosessoren eller svekket levetiden siden du klemte kjøleren eller var det viften. Du bør ta av prosessoren og kjøler. Skrap bort alt "klisset" med et plastkort. Vask deretter kjøler og prosessor med isopropanol (kondensfjerner). Når det hele er rent tar du på den liten dråpe goop på prosessoren kjernen og monterer det hele. Vær meget forsiktig når du gjør dette. "Why fix it, If It Ain t broken" Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Hvordan mener du jeg bør gå frem? JEg prøvde å rikke løs Kjøleribben men det virket som klisset sitter godt fast. Når jeg bevegde på kjøleribben virket det som om CPUen "fulgte med" Jeg slet rett og slett i socketen Lenke til kommentar
pegg Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Quote: On 2002-02-18 21:43, øsse87 skrev:Hvordan mener du jeg bør gå frem? JEg prøvde å rikke løs Kjøleribben men det virket som klisset sitter godt fast. Når jeg bevegde på kjøleribben virket det som om CPUen "fulgte med" Jeg slet rett og slett i socketen har du husket å løsne på di tinga som holder ribba til socketen da? cpuen ble kansje så varm at den smeltet fast i socketen. :sad: _________________ EpoX 8kha+ T-Bird 1400@1600 Gainward GeForce3 Ti200 256MB RAM pc2100 cas2.5@cas2 <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-02-18 22:09 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-02-18 22:09 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-02-18 22:10 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå