Gå til innhold

Acer eller lenovo?


Anbefalte innlegg

 

 

+ 25% moms.

 

Clevo-laptopene Multicom bruker er vel generelt sett bra, men til ca. 5250,- er vi jo oppe i en helt annen prisklasse. Jeg hadde også gått for Lenovo, kvaliteten er i en helt annen klasse enn Acer og Toshiba.

 

 

Må man betale moms når man kjøper fra Multicom?

Vet at de importerer varer som vanligvis ikke finnes i norge - men har ikke de momsen inkludert i prisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei igjen

Bare for å gjøre det hele enda vanskeligere kom jeg på denne:

http://www.multicom.no/business/Xishan-W550S-15e6-Ultraslim-Full-HDe-4egen-Intel-Core-i3-4000Me-8GBe-1TBe-HD-Graphics-4600e-DVDRWe-Uten-operativsysteme-2e2kg-Multicom/cat-p/c100561/p10627962

 

Den har :

- Pittelitt dårligere prosessor

- Relativt mye bedre Grafikk-kort (287 vs 214) http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

- Full HD skjerm - Stor forskjell ved Youtubing / Netflixing

- 7 t batteri tid

- Veier 2.2kg

- Amerikansk tastatur - Mangler Æ-Ø-Å (Men du kan vel innstille sånn at du trykker på de samme knappene, bare at det står noen andre tegn på tastaturet

 

Dessverre må du også kjøpe Windows. Ca 4200kr tilsammen

 

Vil si denne er ørlite bedre enn Lenovoen

 

+ 25% moms.

 

Clevo-laptopene Multicom bruker er vel generelt sett bra, men til ca. 5250,- er vi jo oppe i en helt annen prisklasse. Jeg hadde også gått for Lenovo, kvaliteten er i en helt annen klasse enn Acer og Toshiba.

 

 

Se svar under.

 

 

 

 

+ 25% moms.

 

Clevo-laptopene Multicom bruker er vel generelt sett bra, men til ca. 5250,- er vi jo oppe i en helt annen prisklasse. Jeg hadde også gått for Lenovo, kvaliteten er i en helt annen klasse enn Acer og Toshiba.

 

 

Må man betale moms når man kjøper fra Multicom?

Vet at de importerer varer som vanligvis ikke finnes i norge - men har ikke de momsen inkludert i prisen?

 

 

Når man handler fra Multicom er moms inkludert i prisen. Det er norsk butikk med norske priser og garantier. Prisen du ser, er dermed den prisen du betaler (Windows og frakt kommer i tillegg).

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Når man handler fra Multicom er moms inkludert i prisen. Det er norsk butikk med norske priser og garantier. Prisen du ser, er dermed den prisen du betaler (Windows og frakt kommer i tillegg).

 

 

Mvh Faller

Her tar du feil. Når du handler fra bedriftssidene er moms ikke inkludert http://www.multicom.no/business/Xishan-W550S-15e6-Ultraslim-Full-HDe-4egen-Intel-Core-i3-4000Me-8GBe-1TBe-HD-Graphics-4600e-DVDRWe-Uten-operativsysteme-2e2kg-Multicom/cat-p/c100561/p10627962

Når du handler fra privatsidene er moms inkludert.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

 

Når man handler fra Multicom er moms inkludert i prisen. Det er norsk butikk med norske priser og garantier. Prisen du ser, er dermed den prisen du betaler (Windows og frakt kommer i tillegg).

 

 

Mvh Faller

Her tar du feil. Når du handler fra bedriftssidene er moms ikke inkludert http://www.multicom.no/business/Xishan-W550S-15e6-Ultraslim-Full-HDe-4egen-Intel-Core-i3-4000Me-8GBe-1TBe-HD-Graphics-4600e-DVDRWe-Uten-operativsysteme-2e2kg-Multicom/cat-p/c100561/p10627962

Når du handler fra privatsidene er moms inkludert.

 

 

Ah, det la jeg ikke merke til. Takk for at du korrigerte meg der :)

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

 

Snakk om kvalitet. Har Lenovo s205 nå - og kommer nok veldig sannsynlig til å kjøpe meg en Lenovo til når jeg skal gjøre enda en oppgradering, antageligvis om ett år eller to.

Med så "kraftig" maskin, så vil en hvilken som helst maskin være en oppgradering. Lenovo har ikke spesielt god kvalitet i billigsegmentet. Toshiba'en er et godt kjøp til prisen, og kjører i ringer rundt Lenovo S205.

 

 

Nå anbefalte jeg ikke å kjøpe den spesifikt, men den er godt nok for mitt bruk som er nett+programmering. og når du sier at det ikke er god kvalitet i billigsegmentet gikk du glipp av hele poenget med innlegget mitt - jeg har hatt de tre billigste modellene de siste 8 årene, med heftig bruk. Ikke en av maskinene har blitt ødelagt.

 

Og nå er det ikke akkurat s205 som Toshibaen skal sammenlignes med, heller Lenovo pc'en i samme prissegment....

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Og nå er det ikke akkurat s205 som Toshibaen skal sammenlignes med, heller Lenovo pc'en i samme prissegment....

Det er kr 1500 i prisforskjell på PC'ene. Det er ikke samme prissegment. Du kan heller ikke sammenligne en 11,6" netbook med en veldig strømsvak prosessor med en 15,6" PC med langt høyere ytelse. En 11,6" har langt større stivhet enn en 15,6" i samme materiale. En svak CPU krever en langt svakere kjøleløsning enn en kraftigere CPU. Med normalt god behandling er Toshiba'en et godt valg, og den ligger ikke mye bak den aktuelle Lenovo'en kvalitetsmessig.

Lenke til kommentar

Igjen - jeg ser ikke hvorfor du plutselig begynner å sammenligne kjøpet med min 2 år gamle pc som er gått ut av produksjon :)

Fordi du bruker den som referanse for at Lenovo har god kvalitet. Lenovo produserer maskiner i alle segmenter, og de rimelige modellene peker seg ikke ut i en spesielt god retning. Slik er det også med de aller fleste produsenter.

 

En bærbar pc har 5 års reklamasjonsrett som trer i kraft så lenge du behandler den normalt fint. Unntatt herfra er batteriet. I tillegg har du angrerett på netthandel, og returrett hos de største elektroforhandlerne. Jeg ser overhodet ingen problemer med å anbefale en Toshiba til kr 2500 med TS behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...