espen 9 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Har tenkt å oppgradere fra xp til windows 7 på min pc.En kamerat fikk med oppgraderings dvd til windows 7 da han kjøpte pc med windows vista.Han brukte denne til å oppgradere til windows 7. Spørsmålet er om jeg kan låne/bruke denne oppgraderings dvd/cd til å oppgradere til windows 7 på min pc.? mvh espen 9 Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Så lenge du har en egen lisens du har betalt for og legger inn denne tror jeg det skal fungere. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 På en måte så kan du det, men du har sikkert ikke noe lisens til win7?Og da er du like langt, må ha en lisens så pcen er brukende Og oppgradering til win7 er ikke noe som jeg ville tatt, ville tatt rein installasjon. Men er du sikker på at du får drivere som støtter win7? Det beste for deg er og kjøpe win7. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Anbefaler at du tar en såkalt "clean install", dvs. formatere harddisken (partisjonen) under installeringen av Windows 7. Du kan bruke hvilken som helst Windows 7 DVD til dette. Husk backup! Men som nevnt, må du aktivere med din egen produktnøkkel. Hvis du "låner" dette av noen, vil den installasjonen etter hvert bli flagget som "pirat". Du bør også sjekke om din maskinvare er støttet av Windows 7 (drivere). Dette er stort sett ikke noe problem med standard nyere komponenter. Mitt siste tips er at du installerer Windows 7 uten produktnøkkel for å teste din maskin. Du kan laste ned Windows 7 ISO og installere via en minnepenn. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå