rajohan5 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) HeiJeg satt idag i sammen en ny pc men, har litt problemer med skjermen. Har en benq xl2420t. Skjermen er svart helt til jeg kommer til login screen i windows så jeg kan altså ikke se bios osv. Touch knappene på skjermen fungerer heller ikke så jeg har ikke mulighet til å slå av og på skjermen. Får heller ikke byttet til 120/144hz siden skjermen går svart i noen sekunder når jeg trykker apply som gjør at jeg da ikke får trykket godta før tiden går ut å den går tilbake til 60hz.Skjermen fungerte fint på den gammle pcen men, får ikke sjekket om den fungerer der lengere nå da den mangler endel deler som nå sitter i den nye. byttet i hovedsak ut skjermkort, hovedkort og cpu.Det nye skjermkortet er ett geforce gtx 780 ti kan det være noen innstillinger her som gjør at dette skjer eller har skjermen blitt ødelagt? Endret 12. januar 2014 av rajohan Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Har du flere skjermkort? (f.eks. et integrert på HK?). Har du andre skjermer/TV e.l. koblet til samtidig? Bruker du DVI, HDMI eller DP? Lenke til kommentar
rajohan5 Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) prossessoren er en intel i5 4670k så den har integrert skjermkort. Har ikke flere skjermer koblet til har ventet med å koble til tven for å prøve å få denne skjermen til å fungere først. Jeg bruker dvi-d. Endret 12. januar 2014 av rajohan Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Kan du skru av den integrerte skjermkortløsninga i BIOS, eller forandre prioriteten så den starter på PCIe først? Dette pleier å gå av seg selv men har sett et par ganger hvor man må sette dette manuelt. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Den integrerte grafikkløsningen på intel prosessorer er kjent for å skape problemer. For at du skal kunne utelukke at du har defekt hardware vil jeg anbefale at du starter pc'en i safe mode, da skal problemet opphøre.Hvis det opphører vet vi at problemet er software relatert. Jeg gjetter på at det er driveren til grafikkortet som er integrert i CPU'en din. Intel sin integrerte grafikkløsning er som sagt kjent for å skape problemer. Problemet løses normalt sett ved å gå inn i BIOS å disable den integrerte grafikkløsningen.Hvis du ikke kommer inn i BIOS som du sier, så kan du forsøke å slette driveren og programvaren som hører til det integrerte skjermkortet, se om det løser problemet. Vært obs på at windows stort sett installerer manglende drivere igjen automatisk. Det beste er om du får disablet den integrerte grafikken i BIOS.Intel sliter tydeligvis med å finne en løsning på problemet: https://communities.intel.com/thread/39881?start=0&tstart=0 Endret 17. januar 2014 av Kandalf Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Også verdt å merke seg at skjermkortet ditt trenger mye strøm. Du bør minst ha en PSU på 600 Watt. Ved normal drift krever et slikt kort alene rundt 200 Watt. Kortet bør også tilføres strøm ved bruk av separate ledninger fra PSU, Såkalte Y-ledd (to kontakter på samme ledning) bør unngås. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Også verdt å merke seg at skjermkortet ditt trenger mye strøm. Du bør minst ha en PSU på 600 Watt. Ved normal drift krever et slikt kort alene rundt 200 Watt. Kortet bør også tilføres strøm ved bruk av separate ledninger fra PSU, Såkalte Y-ledd (to kontakter på samme ledning) bør unngås. Nei. En på 550w plus minus vil fungere helt fint. Totalt hele pcen på load tar den kun rundt 400w. http://anandtech.com/show/7492/the-geforce-gtx-780-ti-review/15 Såklart avhenger dette av hvilken CPU du har.. Men det vil uansett kun ligge rundt der. Endret 17. januar 2014 av Quakecry Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Nei. En på 550w plus minus vil fungere helt fint. Totalt hele pcen på load tar den kun rundt 400w. http://anandtech.com/show/7492/the-geforce-gtx-780-ti-review/15 Såklart avhenger dette av hvilken CPU du har.. Men det vil uansett kun ligge rundt der. Jo du har vel forsåvidt rett i det. Sjekket ikke annet enn hva produsenten anbefalte. Men regnet nesten med at de la på litt i sikkerhetsmargin. Men tror fremdeles at det er den integrerte grafikken som lager problemer med mindre han har en vanvittig liten strømforsyning. Evt. er det snakk om defekt hardware. Endret 17. januar 2014 av Kandalf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå