TheyStoleMyName Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Heisann, Saken er slik at jeg ga melding om fravalg av revisjon fra og med revisjonsåret 2013. Denne meldingen ga jeg rundt 10. Desember, og fikk bekreftet dette den 31. Desember. Deretter fikk jeg en regning fra revisor "Forberedende arbeid revisjon 2013" og sendte så en mail til dem. Og fikk som svar: "Vi fikk først beskjed fra selskapet at det ikke ønsket revisjon 11 desember 2013. Selskapet fikk heller ikke registrert fravalg av revisjon før 31 desember 2013.Så lenge vi er registrert som selskapets revisor i brønnøysund har vi plikt å følge opp selskapet.Dette innebærer ikke bare arbeid ved revisjon av årsoppgjøret, men også en del løpende arbeid under året.I dette tilfellet er det foretatt forberedelser til årsoppgjøret, med planlegging og klargjøring av systemer, kontroll av skatteoppgjør og sendt ut informasjon til selskapet.Det er ikke fakturert for assistansen i forbindelse med fravalg av revisjon.Jeg viser for øvrig til engasjementsavtalen som sier at oppsigelse av oppdrag skal varsles innen 30 juni samme regnskapsår." Dette har dem brukt 2,25 timer på, er dette riktig? Jeg føler at de sender regning for å få ut det meste ut av meg. Det har vært drift i selskapet kun de siste 6 månedene. Hvordan kan det koste 2,25 timer på å kontrollere dette? Er det bare meg eller ser dette feil ut? Håper på gode svar. Tusen takk på forhånd! :-D Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Fravalg av revisor gjelder for neste år, og om det ikke var gjort før nyttår, så har du nok revisor i 2014 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå