Stjernehav Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hei. Vi er tre kompiser som har noen gratisbilletter på Color Line Fantasy til Kiel, Tyskland. Vi hadde planer, der en fjerde kompis skulle ha med foreldre slik at vi som er 21 kunne reise. Nå sitter vi igjen med gratisbilletter men to år yngre. Hvor strengt er det med den aldersgrensen? Noen erfaringer? Kunne noen tenkt seg å ta i mot 1-4 gratisbilletter for å så være "ansvarlige" for oss? Planen er å reise Lørdag 18 jan. Og er da tilbake Mandag 20 jan kl 10. Du/dere får selvfølgelig egen lugar, med plass til to (dobbelseng). Og vi forblir "fremmede" hele turen. PM om interesse. Du må være 39 år eller eldre.Takk for svar, tips og eventuell en reise Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg og samboeren har dratt et par ganger, jeg er gammel nok, men ikke hu. Det vi da gjorde var å søke om alders dispensasjon, og fikk dette innvilget. Noen ganger kan dem kreve en god grunn til det, og det er vel også kun et visst antall dispensasjoner dem gir på hver tur. Har man disp, så skal det også være merket på billetten Ellers kan dem også være vrange om man har med seg en som er gammel nok.. i følge reglene skal det være en av foreldrene til den som ikke er gammel nok Men har ikke hørt om at dem har krevd bevis på det Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hvorfor må vedkommende være 39 år eller eldre? (Spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg er interessert i å være med.) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hvorfor må vedkommende være 39 år eller eldre? (Spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg er interessert i å være med.) Er vel for at ikke de kan ta med en kompis som er bare noen få år eldre. Er vel "fyllet" de vil luke bort. Lenke til kommentar
Stjernehav Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Nei, det er fordi den "ansvarlige" må være 18 år eldre enn oss. Og vi som er 21, må da ha med en som er 39+. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Kan jo bli et dilemma for enkelte det også. Mange som får unger før dem blir 18. Regner med at dem da må søke disp eller noe hehe 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå