Gå til innhold

Ny Supersløserimaskin

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble i overkant med 64GB altså :p

Neida, det kommer sikkert senere. :dremel:

Bare så det er sagt, 4930k kommer uten kjøler, så du må kjøpe en.

Noctua NH-D14 SE2011 CPU Kjøler nå i første omgang.

Skal se litt på vannkjøling. :whistle: Blir første gangen jeg bruker vannkjøling (på pc) i tilfelle.

Tar gjerne ett ekstra skjermkort noe mer ram og litt diverse neste omgang. Begynner byggingen i morgen. Sitter og stusser litt på skjerm også.

http://www.komplett.no/philips-24-led-242g5djeb00/783775 muligens.

Endret av Julepils
Lenke til kommentar

Du sparer penger ved å legge litt mer i det første gangen.

Alle mine forgjengere har som sagt vart i 3-4 år (håndtert spill på camax), har alltid prøvt å ta litt ekstra i. På de årene har jeg spart opp såpass at en full oppgradering utgjør ikke så mye.

Kabinettet er "fremtidsrettet" og gjør det lettere for meg når jeg kjøper ekstra skjermkort og vannkjøling.

Har ca 16TB på denne maskinen, så skal nok klare og ta opp plassen i den nye også. :roll:

Det som er litt spesielt er at alle virker som om de virkelig "bryr seg" siden de hjelper til og finner billigere alternativ som gir mer for pengene (men yter litt mindre), som om det er deres egne penger de mister. Så tusen takk til alle som gir svar og hjelper til. Er derfor jeg alltid kommer her når det handler om ny maskin osv. :innocent:

Endret av Julepils
Lenke til kommentar

Eg tror de fleste her er uenige med deg i dette :)

De som er aktive her er stort sett enige i at det som lønner seg er å oppgradere mindre og oftere, og holde seg ett godt stykke under de dyreste og raskeste komponentene, spesielt prosessorer og skjermkort. De siste små prosentene ytelse koster altfor mye.

Naturligvis, dersom du har massa penge, og vil ha det raskeste og beste så kjør på :w00t:

Lenke til kommentar

Kabinetter har jo meget god videreføringsverdi, så den biten er grei. Det samme har forsåvidt PSUer også, noe man ikke kan si om skjermkort f.eks. Kjølere hører også innunder kategorien med en mer varig verdi, stort sett kan det samme utstyret brukes etter en oppgradering. Da er det enkelt å regne seg frem til at man godt kan ivnestere ekstra der dersom man har råd. F.eks. er det penger ut av vinduet å kjøpe et greit kabinett til 7-800 kroner som blir byttet ut et år senere.

Lenke til kommentar

Kabinetter har klart videreføringsverdi - jeg bruker et som er 11 år jeg. Men det betyr ikke at det er lurt å kjøpe på øverste hylle, mitt kosta vel en 800 - 900 kr da jeg kjøpte det. Det viktigste er vel å kjøpe et kabinett man mener dekker sine behov framover - og som er god kvalitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal se litt på vannkjøling. :whistle: Blir første gangen jeg bruker vannkjøling (på pc) i tilfelle.

Tar gjerne ett ekstra skjermkort noe mer ram og litt diverse neste omgang. Begynner byggingen i morgen. Sitter og stusser litt på skjerm også.

Alle mine forgjengere har som sagt vart i 3-4 år (håndtert spill på camax), har alltid prøvt å ta litt ekstra i. På de årene har jeg spart opp såpass at en full oppgradering utgjør ikke så mye.

Jeg er sterkt uenig her. Det du sparer penger på er å kjøpe et skjermkort som er såpass billig at du har råd til å oppgradere det hver andre generasjon (ca 2-3 år,) mens CPUen stort sett varer lengre. Fremtidssikring i PC-verden er å ha penger på konto til oppgraderinger når det trengs.

Jeg tror heller ikke et øyeblikk på det du påstår om dine tidligere maskiner, HD 5870 som kom ut på tampen av 2009 var ikke istand til å kjøre Crysis 2 (våren 2011) på maksimale innstillinger, CFX eller ei, det samme gjaldt også GTX 480 SLI som var tilgjengelig fra våren 2010.

Lenke til kommentar

...og derfor er det kanskje en ide å legge ekstra i CPUen? F.eks. en 3930k har ikke dalt altfor mye i verdi, den yter jo fortsatt på toppnivå.

Lagring kan man også diskutere. For et par år siden var 120GB SSD'ene meget populære. Jeg sitter på en av disse fordi jeg ikke gadd øse ut mer på en 240GB. Realiteten for meg nå er at jeg enten må kjøpe en disk til (uten å egentlig ha ledige porter på HK), eller oppgradere og reinstallere. Slik jeg sitter nå ville den ekstra kostnaden skapt betydelig mindre bryderi senere, altså i nuet. Jeg angrer! Folk vil helst slippe å reinstallere, så ha en plan her - det er mitt råd. Blir det snaut med slotter, gå heller for 480GB enn 240GB i dag, dersom du har tenkt å hive inn endel spill o.l. og du ikke har plass til mer enn en SSD.

Lenke til kommentar

...og derfor er det kanskje en ide å legge ekstra i CPUen? F.eks. en 3930k har ikke dalt altfor mye i verdi, den yter jo fortsatt på toppnivå.

Lagring kan man også diskutere. For et par år siden var 120GB SSD'ene meget populære. Jeg sitter på en av disse fordi jeg ikke gadd øse ut mer på en 240GB. Realiteten for meg nå er at jeg enten må kjøpe en disk til (uten å egentlig ha ledige porter på HK), eller oppgradere og reinstallere. Slik jeg sitter nå ville den ekstra kostnaden skapt betydelig mindre bryderi senere, altså i nuet. Jeg angrer! Folk vil helst slippe å reinstallere, så ha en plan her - det er mitt råd. Blir det snaut med slotter, gå heller for 480GB enn 240GB i dag, dersom du har tenkt å hive inn endel spill o.l. og du ikke har plass til mer enn en SSD.

Skjermkort betyr mye mer for spillytelse i dag enn CPU. Om du skal ha fremtidsrettet overkillmaskin bør du gå for 2x SLI av 780 eller 780Ti i det minste. Det er ikke mye du tjener med å gå for 2011.

Lenke til kommentar

Jeg er sterkt uenig her. Det du sparer penger på er å kjøpe et skjermkort som er såpass billig at du har råd til å oppgradere det hver andre generasjon (ca 2-3 år,) mens CPUen stort sett varer lengre. Fremtidssikring i PC-verden er å ha penger på konto til oppgraderinger når det trengs.

Jeg tror heller ikke et øyeblikk på det du påstår om dine tidligere maskiner, HD 5870 som kom ut på tampen av 2009 var ikke istand til å kjøre Crysis 2 (våren 2011) på maksimale innstillinger, CFX eller ei, det samme gjaldt også GTX 480 SLI som var tilgjengelig fra våren 2010.

EVGA GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

Kjøpt i 2011.

Dro hardt og lenge. 2009? Er 2014 nå. Holdt ganske godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...