Clauserblaus Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hei! Jeg begynte og jobbe i slutten av november og leverte skattekort på 5 % siden det kun var 2 måneder igjen av året. Mitt spørsmål er da: det jeg tjente i desember som jeg mottar i lønn i januar, blir det trekt 5 % eller bruker arbeidsgiver det skattekort som er tilgjengelig på nett som gjelder for 2014? Lenke til kommentar
Clauserblaus Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 Settet pris på all hjelp:) Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hei! Jeg begynte og jobbe i slutten av november og leverte skattekort på 5 % siden det kun var 2 måneder igjen av året. Mitt spørsmål er da: det jeg tjente i desember som jeg mottar i lønn i januar, blir det trekt 5 % eller bruker arbeidsgiver det skattekort som er tilgjengelig på nett som gjelder for 2014? Har du logget deg inn på skatteetaten.no og sjekket? Kan sjekke skattekortet ditt ved å logge deg inn der. Lenke til kommentar
Clauserblaus Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Ja men er det mulig og sjekke om de bruker det nye eller gamle for utbetaling av lønn for jobb i desember? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Ja men er det mulig og sjekke om de bruker det nye eller gamle for utbetaling av lønn for jobb i desember? Skattekortet for 2014 blir basert på opplysninger fra 2013. Ettersom du begynte å jobbe såpass sent, så er det sannsynlig at de blir å fortsette å trekke deg 5% i januar. Om du har planer om å fortsette å jobbe i 2014 må du trolig inn å justere dette allikevel. Edit: Det er mulig å sjekke. Som sagt så må du logge deg inn å se. Endret 13. januar 2014 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå