Gå til innhold

spørsmål ang skattekort

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg begynte og jobbe i slutten av november og leverte skattekort på 5 % siden det kun var 2 måneder igjen av året.

Mitt spørsmål er da: det jeg tjente i desember som jeg mottar i lønn i januar, blir det trekt 5 % eller bruker arbeidsgiver det skattekort som er tilgjengelig på nett som gjelder for 2014?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

Jeg begynte og jobbe i slutten av november og leverte skattekort på 5 % siden det kun var 2 måneder igjen av året.

Mitt spørsmål er da: det jeg tjente i desember som jeg mottar i lønn i januar, blir det trekt 5 % eller bruker arbeidsgiver det skattekort som er tilgjengelig på nett som gjelder for 2014?

Har du logget deg inn på skatteetaten.no og sjekket? Kan sjekke skattekortet ditt ved å logge deg inn der.

Lenke til kommentar

Ja men er det mulig og sjekke om de bruker det nye eller gamle for utbetaling av lønn for jobb i desember?

Skattekortet for 2014 blir basert på opplysninger fra 2013. Ettersom du begynte å jobbe såpass sent, så er det sannsynlig at de blir å fortsette å trekke deg 5% i januar. Om du har planer om å fortsette å jobbe i 2014 må du trolig inn å justere dette allikevel.

Edit: Det er mulig å sjekke. Som sagt så må du logge deg inn å se.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...