Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd katt og hund flere ganger. Jevnt over fungerer det best om man lar dyrene finne ut av ting selv.

Nå vet jeg riktig nok ikke hvordan katta reagerer på hunden (sinne eller redsel). Er katta redd vil den kunne frese og skyte rygg, men den vil ikke gå til angrep med mindre hunden kommer for nært.Så da er det bare å ta tiden til hjelp, katta innser at hunden ikke er farlig og hunden vil sannsynligvis skjønne at katta ikke er farlig så lenge den ikke er for innpåsliten.

Man burde se kjapt om katta er redd eller ikke. Er den redd vil den søke tilflukt i høyden eller under noe. Eventuelt vil den gå i et hjørne, og da må du for all del ikke la bikkja komme nær.

 

Er katta aggressiv i den forstand at den løper etter hunden og skal ta den så har jeg sannelig ikke noen fornuftige råd. Kanskje du kan prøve å avlede oppmerksomheten til katta.

 

Er katta kastrert? Hvis ikke, så kan det hjelpe hvis den er aggressiv.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Det vanlige rådet er definitivt "la de finne ut av det" og det fungerer stort sett, men jeg mener så definitivt man må inn å regulere litt også. En ett år gammel hund har ikke lov til å jage katten. Inne skal ikke hunder løpe.

 

 

Om du ser at katten kommer så hold hunden i ro (fysisk) og først når du merker at hunden roer seg så begynner du å løsne.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...