Haganeset Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Hei. Jeg har bestilt meg en flunk ny mc. Problemet jeg har er at den er ikke type godkjent i Norge enda, så forsikringsselskapene har den ikke inne i systemet. Jeg tenker å hente den ila uka som kommer, men siden jeg ikke får forsikret den enda så har jeg noen spørsmål. Den blir parkert i egen garasje som er knyttet til min bolig. Men hvis noe skulle skje som tyveri/brann og sykkelen går, dekker husforsikring el. dette? Er det noen måte å få forsikret den på selv om den ikke er type godkjent enda og ikke ligger i systemene? Las en plass at noen oppgav de siste sifrene i rammenummeret til forsikringsselskapet og det gikk i orden. Er dette en mulighet? Sykkelen blir ikke registrert før utpå våren. - Scholl Endret 12. januar 2014 av Scholl Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hei. Jeg har bestilt meg en flunk ny mc. Problemet jeg har er at den er ikke type godkjent i Norge enda, så forsikringsselskapene har den ikke inne i systemet. Jeg tenker å hente den ila uka som kommer, men siden jeg ikke får forsikret den enda så har jeg noen spørsmål. Den blir parkert i egen garasje som er knyttet til min bolig. Men hvis noe skulle skje som tyveri/brann og sykkelen går, dekker husforsikring el. dette? Er det noen måte å få forsikret den på selv om den ikke er type godkjent enda og ikke ligger i systemene? Las en plass at noen oppgav de siste sifrene i rammenummeret til forsikringsselskapet og det gikk i orden. Er dette en mulighet? Sykkelen blir ikke registrert før utpå våren. - Scholl Vanskelig å si hvis man ikke har noen erfaring med dette, men jeg tror du kunne ringt til forsikringselskapene og forklart hvilken mc det er snakk om, og de vil nok mest sannsynlig kunne komme tilbake til deg med et tilbud. Når det gjelder brann/tyveri må du nok ringe selskapet du bruker for å få "fasiten". Mitt tips, ring og hør med fler forskjellige selskaper. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Vanskelig å si hvis man ikke har noen erfaring med dette, men jeg tror du kunne ringt til forsikringselskapene og forklart hvilken mc det er snakk om, og de vil nok mest sannsynlig kunne komme tilbake til deg med et tilbud. Når det gjelder brann/tyveri må du nok ringe selskapet du bruker for å få "fasiten". Mitt tips, ring og hør med fler forskjellige selskaper. Hei. Takk for svar! Jeg ville bare høre om noen hadde gjort dette før, slik at jeg fikk litt info om hvordan det foregikk. Sykkelen lå ikke inne i systemene, men dem skulle se på det og ringe meg opp igjen. Fikk telefon noen timer senere og fikk den forsikret mot brann/tyveri til en pris på 800 året uregistrert på chassisnummer. Full kasko når skilt kommer ble ikke ille, så det ordnet seg.. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå