Gå til innhold

Feedback på sang[Electro/House]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mangler litt trøkk, og har en del detune som får sangen til å høres absurd ut. Prøv å holde sangen litt simplere og eksperimenter litt mer med basstrommer og drumloops.

Takk for feedbacken! Ja jeg synes også at det var litt lite trykk i den, får prøve å lage en med litt mere trykk neste gang! :)

Lenke til kommentar

Sjekk ut Vengeance, de har mange forhåndslagte drumloops med mye trøkk i, og om du fyrer opp noen Soundgoodizer eller noen low-pass filter så får du mye dypere og klarer kicks i sangen.

Bare fortsett med dette. Øvelse gjør mester, og jeg har vært borti langt verre enn dette.

Lenke til kommentar

Sjekk ut Vengeance, de har mange forhåndslagte drumloops med mye trøkk i, og om du fyrer opp noen Soundgoodizer eller noen low-pass filter så får du mye dypere og klarer kicks i sangen.

Bare fortsett med dette. Øvelse gjør mester, og jeg har vært borti langt verre enn dette.

Har vengeance :roll:

Liker egentlig ikke resultatet soundgoodizer gir særlig godt, menmen...

Ja, sliter litt med en skikkelig kick. Vanskelig å skape en med en skikkelig smooth og "punchy" lyd(synes jeg).

Hva synes du om selve oppsette av sangen, er det bra gjennomført?

Lenke til kommentar

Du må bare tweake videre på filtere, så vil du få en smooth/punchy kick.

Strukturen av sangen er litt vimsete. Den går brått frem og tilbake, så det er det jeg mente med at sangen må bli litt simplere. Samplingen er fin, sett bort fra detune, men strukturen av samplingen er rotete, om du forstår hva jeg mener.

Overgangen på 1:50 f.eks, den er litt brå, nesten som det var en clubmix jeg hørte på.

Lenke til kommentar

Du må bare tweake videre på filtere, så vil du få en smooth/punchy kick.

Strukturen av sangen er litt vimsete. Den går brått frem og tilbake, så det er det jeg mente med at sangen må bli litt simplere. Samplingen er fin, sett bort fra detune, men strukturen av samplingen er rotete, om du forstår hva jeg mener.

Overgangen på 1:50 f.eks, den er litt brå, nesten som det var en clubmix jeg hørte på.

Stoler på deg jeg! Skal begynne på ei ny låt i morgen, får se om jeg ikke klarer å fikse en bedre kick og gjøre låten litt simplere :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg pleier å bare starte med en fengende bassline og bygge på denne med arpeggio eller synthleads, så varierer jeg litt med en bridge og evt. solo før jeg går til normale trakter igjen.

Du må selvsagt finne din egen stil og fremgangsmåte, men strukturer i sanger er en velkjent oppskrift som aldri blir gammel.

Denne sangen er også laget i FL Studio, og har en simpel struktur som du kan la deg inspirere av:

http://soundcloud.com/saevland/vivid

Lenke til kommentar

Jeg pleier å bare starte med en fengende bassline og bygge på denne med arpeggio eller synthleads, så varierer jeg litt med en bridge og evt. solo før jeg går til normale trakter igjen.

Du må selvsagt finne din egen stil og fremgangsmåte, men strukturer i sanger er en velkjent oppskrift som aldri blir gammel.

Denne sangen er også laget i FL Studio, og har en simpel struktur som du kan la deg inspirere av:

http://soundcloud.com/saevland/vivid

Takk for hjelpen!

Har nå blitt ferdig med en ny låt, synes jeg fikk kicken mye mere gjennom på denne!

http://www.youtube.com/watch?v=cYZCITFau1w

Lenke til kommentar

Mye, mye bedre!

Jeg vet ikke om du gjør det med vilje, men det er fortsatt litt detune på leaden, og bassen på 1:01 har en falsk undertone. Jeg vet ikke om du kanskje ikke klarer å høre det på lyd-utstyret ditt, men jeg sitter her med hodetelefoner og synes at det var litt frustrerende.

Annen konstruktiv kritikk jeg kan gi på denne er å variere enda mer på drumloops, muligens doble takten etter droppen på 1:01 og slenge inn noen groovy breakbeats.

Er bare en random video jeg fant, men hør litt på drumloopene på disse sangene.

Lenke til kommentar

Mye, mye bedre!

Jeg vet ikke om du gjør det med vilje, men det er fortsatt litt detune på leaden, og bassen på 1:01 har en falsk undertone. Jeg vet ikke om du kanskje ikke klarer å høre det på lyd-utstyret ditt, men jeg sitter her med hodetelefoner og synes at det var litt frustrerende.

Annen konstruktiv kritikk jeg kan gi på denne er å variere enda mer på drumloops, muligens doble takten etter droppen på 1:01 og slenge inn noen groovy breakbeats.

Er bare en random video jeg fant, men hør litt på drumloopene på disse sangene.

Så bra at du også syntes den ble bedre! Da vet jeg iallefall at jeg ikke bare har hørt den så mye at jeg bare innbiller meg at den er bra :wee:

Jo, jeg detuner den med vilje. Personlig liker jeg den effekten det skaper, men det er vell smak og behag :)

2d15ba7a2ad96c6807f831dc5237946f.png

Ja, det kan faktisk være mulig at jeg ikke hører alt på lydutstyret mitt(bruker Harmon Kardon Soundsticks). Skjønner hva du mener med at drumloopen blir litt ensformig. Men føler liksom ikke at noe annet en at kicken skal slå vær 4.beat er noe som hører hjemme i denne typen musikk ^^. Kan jo legge inn noen hihats eller claps da...

Første delen var litt monoton, men dropper synes jeg var skikkelig fett, kunne godt hatt litt mer bass. Toern var en stor forbedring :)

Takk for tilbakemeldingen :) Droppen i 1'ern eller 2'ern?

Lenke til kommentar

Detune bør brukes veldig forsiktig. Det er litt som hvitløk, om det brukes i riktige retter så gjør det den perfekt, men ellers kan det ødelegge hele retten. Jeg, personlig, synes at detune ødelegger sangen, spesielt siden du prøver å lage partymusikk med glade toner.

Detune på lead er ikke verdens undergang, men den bassen jeg hører på 1:01 er direkte falsk, så den må vekk.

Lenke til kommentar

Detune bør brukes veldig forsiktig. Det er litt som hvitløk, om det brukes i riktige retter så gjør det den perfekt, men ellers kan det ødelegge hele retten. Jeg, personlig, synes at detune ødelegger sangen, spesielt siden du prøver å lage partymusikk med glade toner.

Detune på lead er ikke verdens undergang, men den bassen jeg hører på 1:01 er direkte falsk, så den må vekk.

Tok på meg headsette nå, hører at detune'en er kanskje litt voldsom. Klarer ikke å høre va som er galt med bassline selv... Er nok bare lydutstyret mitt som ikke klarer å fange det, irriterende...(du snakker om den siste sangen ja?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...