Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er poenget med gratis medlemskap på nettdating-sider?

Anbefalte innlegg

F.eks Møteplassen (Og jeg tror de fleste andre slike sider). Hvis jeg har forstått det riktig kan ikke normale medlemmer lese meldinger de får av andre (Edit: Dette stemmer ikke, det er jeg som har misforstått. Du kan både lese og svare på meldinger fra VIP brukere og da har jeg svaret mitt). Høres ikke det veldig rart ut? Da er jo ikke VIP noe som gjør ting enklere eller bedre, men faktisk noe som er helt essensielt. Vanlig medlemskap er dermed så godt som ubrukelig.

Hva er det jeg ikke forstår her?

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk registrerer seg, ser noen de liker og insentivet til å kjøpe medlemskap går betraktelig opp. Gratismedlemskap er ofte ubrukelig, men det er ikke ubrukelig for møteplassen, fordi det gir møteplassen flere folk og flere med insentiv til å kjøpe medlemskap. For deg som gratisbruker så får du tilgang til brukerene for en lav kostnad, som vil si at entry-barrieren for deg er mye mindre enn hvis du måtte betalt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Har prøvd ut nettdating selv i en periode (betalt), og av egen erfaring later det til at mange (i det minste de jeg prater med, som er utelukkende kvinnelige) gratismedlemmer lager seg gratisprofiler hovedsakelig for litt gratis og uforpliktende oppmerksomhet. Noen av dem også i frustrasjon pga. en krangel eller et brudd med kjæresten, som en slags mild form for rebound.

Tok ikke lange stunden før jeg snevret inn søket til kun de som selv betalte, for å si det sånn.

Red.: Snakker av erfaring fra Sukker.no her, hvor gratismedlemmer kan både motta fra og sende til betalende medlemmer, men ikke til andre gratismedlemmer.

Endret av Saft Suse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettsidene kan da skryte av mange medlemmer, og dermed få høyere status. Og det virker mer tiltrekkende med mange brukere.

Og noen av sidene kan betalende medlemmer betale litt ekstra og dermed kunne kommunisere med ikke betalende. Så penger får de alltid inn.. Og de får inn mye reklamepenger og på gratismedlemmer.

Noen av de internasjonale sidene har også mange falske profiler for å lokke til seg betalinger. Jeg hadde en konto hos en av dem gratis, og fikk en god del henvendelser fra jenter ikke langt unna. Men etter jeg hoppet på et tilbud og betalte for en liten periode, så fikk jeg aldri svar fra noen av dem. Så viste seg at flere bare var lokke profiler..

Derfor anbefaler jeg bare Badoo, hvor man kan gjøre nesten alt gratis! Funker greit nok!

Lenke til kommentar

Nettby.no var en populær gratis dating side helt til den ble lagt ned. Ingen bruker myspace lenger, og møteplassen var faktisk gratis før i tiden. Facebook er jo for oldinger nå og ingen bruker facebook til å sjekke opp damer lenger.

Jeg bruker vanligvis http://vietsingle.vietfun.com/index.php?l=1&u=1&new=1&k=1&h=&d=&a=

til å sjekke opp utenlandske damer når jeg skal på ferie :-)!

Også bruker jeg en russisk side til å sjekke opp russiske damer. Norske dating sider gidder jeg ikke å bruke fordi det koster penger :D

Sjekker også tyske damer fra tyske dating sider også. Koster noen hundrelapper på å fly fram og tilbake da, men pytt pytt. Det er verdt det.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hva det koster å bruke sånne nettdatingsider?

Er det årsmedlemskap, eller kan man betale for måneder i slengen?

Jeg har brukt sukker.no, Løsningen der er veldig grei, Du kan betale for 2 forskjelige medlemskap

Gratis medlemskap: Du kan bla rundt og se på andre sine profiler, men du kan ikke lese noe de har skrevet på profilen, kun Høyde/Kropsform/yrke/relgion/hvor de bor/åssen forhold de har til kropp og trening/Dialekt/om de har barn. Du kan ikke sende meldinger men du kan sette gult eller rødt hjerte på folk, altså om du er nysgjerrig på dem eller om du er interessert i dem.

VIP+ Medlemskap: Du kan nå ha bilder i galleriet, Du kan sende meldinger til hvem du vil og når du først har sendt melding til et annet medlem så kan de sende meldinger tilbake til deg men kun til deg, Du kan chatte med gratismedlemmer, Live chat type MSN om de godtar med eller uten webcam ( som oftest bruker ingen det )

Super oppgradering: Alle kan se profilen din, Til og med gratis medlemmer, Alle kan se galleriet dit og sende deg meldinger, kontakte deg på chatten og du kan se alle sin profil/galleri og du får profilbildet ditt med navn vist i en rullerende "banner" på siden i ny og ne.

VIP+ og gratis er de to eneste medlemskapene du kan ha, Du må betale 269 kroner i månden for VIP+ medlemskap men om du vil ha alle rettighetene som du får med super så må du betale 69 kroner ekstra men du betaler 10% mindre hver måned på VIP+ prisen. Så hver fornyelse blir billigere en den andre. super medlemskap koster 69 kroner uansett, det biligste du kan ende opp med er 148 kroner i måneden for både vip+ og super,

Møteplassen for meg er idioti, Du betaler over 300 kroner i måneden og ingen kan kontakte deg og du kan ikke kontakte andre som ikke har medlemskap, eller jo du kan sende meldinger til gratis medlemmer men de kan ikke se meldingene eller svare, de kan bare se at de har fått melding, De bruker også falske profiler til og sende deg meldinger så du kjøper medlemskap i nysgjerrighet så du kan lese meldingene du har på inboksen, Det er også veldig veldig mange inaktive profiler. Du bruker 2 min på og lage profil, du velger selv om du skal gå igjennom et spørreskjema om hva du liker/ikke liker for og matche deg med andre, Og mange lager denne gratisprofilen og er aldri inne igjen, De reklamerer og skryter av alle medlemmene men mange mange av dem er inaktive og tomme. Kjenner ei som jobber med møteplassen.no og selv henne anbefaler det ikke :p

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Og du kan avslutte medlemskapene når som helst?

Du kan betale for 1 måned og avslutte automatisk betaling. Du kan også deaktivere brukern din eller slette den.

Om du betaler for 1 måned kan du som sagt avslutte automatisk fornyelse men da må du betale full pris igjen om du skal ha en måned til og da får du ikke 10% avslag på prisen men du har X antall dager på deg hvor du kan fornye medlemskapet så får du de 10% alikevell men mener og huske at det ikke var så veldig mange dager.

Lenke til kommentar

Har prøvd ut nettdating selv i en periode (betalt), og av egen erfaring later det til at mange (i det minste de jeg prater med, som er utelukkende kvinnelige) gratismedlemmer lager seg gratisprofiler hovedsakelig for litt gratis og uforpliktende oppmerksomhet. Noen av dem også i frustrasjon pga. en krangel eller et brudd med kjæresten, som en slags mild form for rebound.

Tok ikke lange stunden før jeg snevret inn søket til kun de som selv betalte, for å si det sånn.

Red.: Snakker av erfaring fra Sukker.no her, hvor gratismedlemmer kan både motta fra og sende til betalende medlemmer, men ikke til andre gratismedlemmer.

Han har rett. Mange registrerer seg (sier ikke at alle gjør det), men kun for å få oppmerksomhet, playe, litt ekstra morro i hverdagen osv.. For kvinnekjønnet er dette utrolig lett, siden det alltid er menn som tar kontakt med kvinnene.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen gode gratis sider som er brukbare? Nettby før i tiden var greit selvom det var litt for mange fjortiser der (burde vært 16års grense minimum). Kan det ikke lønne seg å ha en ordentlig datingside hvis man har litt reklame men hvor alt annet er gratis som facebook er? Føler det bare er Tinder som er bra for tiden hvor alt er gratis, selv om det virker som de fleste jenter er bare ute etter oppmerksomhet/prøvekaniner hvor de egentlig ikke viser noe interesse i det helle tatt tilbake.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen gode gratis sider som er brukbare? Nettby før i tiden var greit selvom det var litt for mange fjortiser der (burde vært 16års grense minimum). Kan det ikke lønne seg å ha en ordentlig datingside hvis man har litt reklame men hvor alt annet er gratis som facebook er? Føler det bare er Tinder som er bra for tiden hvor alt er gratis, selv om det virker som de fleste jenter er bare ute etter oppmerksomhet/prøvekaniner hvor de egentlig ikke viser noe interesse i det helle tatt tilbake.

Har du prøvd Badoo?

Har aldri hatt behov for å betale noe der.. Man får noe få ekstra funksjoner om man betaler, men de er ikke nødvendige. Gratis kommunikasjon til alle! og man kan dele kontaktinfo som man vil i slik kommunikasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...