Gå til innhold

anbefaling til meg om cd-brenner

Riona

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har Aopen 48x som har fungert som en drøm. Å slite ut 3 stk CD-brennere i løpet av ett år, må bety at man ikke har noe liv ved siden av....

:lol:

Nei, han har slett ikke brent så mange CDer, ca 10-20 i måneden, maks. Og han behandler utstyret som om det skulle vært skjørere enn egg. Aopen er noe av det dårligste jeg har vært ute for, skikkelig jalla...

Selv brenner jeg minst det 20-dobbelte månedlig, selvfølgelig med Plextor. Estimerer at jeg brant ut 800 plater på Plextor 24x før jeg byttet den ut i en 48x som jeg vel har brent ut 1.000+ på siden i vår en gang.

Works like a charm. Nå har jeg i tillegg Plextor 8x DVD-brenner.

Lenke til kommentar

Jeg har en ASUS 52X cdbrenner som fungerer helt konge. Den brenner fakitks på over 52x noen ganger når det er mindre filer det er snakk om. :) SÅ vil sterkt anbefalle ASUS. Har også en mitsumi 4x2x8x som jeg kjøpte for 4-5 år siden. Var iallefall da 4x var værsting på markedet. Den har brent opp i mot 5000 cder vil jeg tro.. har gått å brent sånn hver dag i 5 år. Nå bruker jeg den bare for å se hvor lang tid det tar før den kvelder. Men den funker fint enda.. så mitsumi er ikke å fornekte :)

Lenke til kommentar

Billig = kort levetid på det som er brent ?

Min erfaring er at det aldri snakkes om kvalitet på selve brenningen. Dvs hvor godt markerer laseren (hvor "dype" blir feltene som laseren lager). Det er i praksis det samme som hvor lenge langt tid etter kan platene kan leses, og hvor raskt de kan leses. Jeg har brent nok av CD'er som har blitt uleselig etter en tid. Spesielt lyd-CD'er som skal spilles i bil eller i "stue"spiller.

Men etter anskaffelse av Plextor, ingen problemer.

Min konklusjon: Du får det du betaler for :)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg veldig gode erfaringer med Plextor brennere, noe mange i vennekretsen min også har. Har ingen ordentlige erfaringer med andre brennere, så jeg har ikke noe grunnlag for å si noe om hvorvidt Plextor er bedre enn andre merker, men siden prisforskjellen på brenner ikke å veldig stor kan man jo tenke som så at det er smart å investere i et merke som har gode referanser...

Forøvrig kan jo Hardware.no's tester av diverse brenner brukes som veiledning!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...