Riona Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hei! Nå skal jeg kjøpe meg en ny cd-brenner. Den må være av d billigste slaget. Noen som har noen anbefalinger? Hardware sin anbefaling er Asus 48 x/16x/48x, men den finner jeg ingen steder. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Du får Aopen 52x på Binders for 300 spenn. En venn av meg har i løpet av de siste 12 mnd "slitt ut" 3 stk Aopen. Du får det du betaler for. Anbefaler Plextor - kongen av brennere. Lenke til kommentar
MajestyDT Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har Aopen 48x som har fungert som en drøm. Å slite ut 3 stk CD-brennere i løpet av ett år må bety at man ikke har noe liv ved siden av.... Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har Aopen 48x som har fungert som en drøm. Å slite ut 3 stk CD-brennere i løpet av ett år, må bety at man ikke har noe liv ved siden av.... Nei, han har slett ikke brent så mange CDer, ca 10-20 i måneden, maks. Og han behandler utstyret som om det skulle vært skjørere enn egg. Aopen er noe av det dårligste jeg har vært ute for, skikkelig jalla... Selv brenner jeg minst det 20-dobbelte månedlig, selvfølgelig med Plextor. Estimerer at jeg brant ut 800 plater på Plextor 24x før jeg byttet den ut i en 48x som jeg vel har brent ut 1.000+ på siden i vår en gang. Works like a charm. Nå har jeg i tillegg Plextor 8x DVD-brenner. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har en Plextor 16x som ble kjøpt da den var raskeste modell. Still going strong. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Kjøp en plextor, du! Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har en ASUS 52X cdbrenner som fungerer helt konge. Den brenner fakitks på over 52x noen ganger når det er mindre filer det er snakk om. SÅ vil sterkt anbefalle ASUS. Har også en mitsumi 4x2x8x som jeg kjøpte for 4-5 år siden. Var iallefall da 4x var værsting på markedet. Den har brent opp i mot 5000 cder vil jeg tro.. har gått å brent sånn hver dag i 5 år. Nå bruker jeg den bare for å se hvor lang tid det tar før den kvelder. Men den funker fint enda.. så mitsumi er ikke å fornekte Lenke til kommentar
Riona Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Takk for svarene. Plextor PlexWriter 48/24/48A koster 552 hos Pc-data mens 1337,- kr hos MPX. Kan det være rett at det er så stor forskjell mellom 1. og 2. billigste?? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=2118 Hvis jeg skal ha en brenner med usb, hvilken anbefaler dere da? https://prisguiden.no/vis_kategori.php Lenke til kommentar
Riona Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 -Forresten, er usb brennere bra? eller mister de noe av kvaliteten? Jeg blir nok å transportere brenneren mye mellom 3 forskjellige pc'er, så da er det vel best og mest praktisk med eksternt! (??) Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 den øverste er intern, mens resten er externe Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Psdata sin er intern, mens de andre er ekstern. Derfor prisforskjellen. Det eneste du mister ved en ekstern sak er muligens litt hastighet. Alt erre om du bruker usb eller usb2.0. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg sverger fortsatt til min LiteOn 48x24 brenner Har hatt plextor også. Glimrende brennere. Min neste brenner blir nok 708 til plextor ja Lenke til kommentar
Riona Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Hva er forskjell på usb og usb 2.0?? Jeg har hatt en LiteOn 24x10x40 (trur jeg) og den har jeg hatt noe problemer med så jeg trur ikke jeg kommer til å kjøpe det flere ganger.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hva er forskjell på usb og usb 2.0?? Hastighet. Det vil gå langt raskere å brenne med usb2.0 tilkobling. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 ta deg en tur på lefadal hvis du har en i nærheten og kjøp deg en asus brenner 52-32-52 hvis jeg ikke husker helt feil. 298 kr. Lenke til kommentar
dagfaune Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Billig = kort levetid på det som er brent ? Min erfaring er at det aldri snakkes om kvalitet på selve brenningen. Dvs hvor godt markerer laseren (hvor "dype" blir feltene som laseren lager). Det er i praksis det samme som hvor lenge langt tid etter kan platene kan leses, og hvor raskt de kan leses. Jeg har brent nok av CD'er som har blitt uleselig etter en tid. Spesielt lyd-CD'er som skal spilles i bil eller i "stue"spiller. Men etter anskaffelse av Plextor, ingen problemer. Min konklusjon: Du får det du betaler for Lenke til kommentar
Calm Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Personlig har jeg veldig gode erfaringer med Plextor brennere, noe mange i vennekretsen min også har. Har ingen ordentlige erfaringer med andre brennere, så jeg har ikke noe grunnlag for å si noe om hvorvidt Plextor er bedre enn andre merker, men siden prisforskjellen på brenner ikke å veldig stor kan man jo tenke som så at det er smart å investere i et merke som har gode referanser... Forøvrig kan jo Hardware.no's tester av diverse brenner brukes som veiledning! Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Plextor's svarte skuff skal vistnok gi bedre kvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå