Gå til innhold

Hvordan holder dere oversikt over filmene deres på harddisken?


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skaff deg prosjektor, ta bilde av dvdhyllene, lys opp men vegg med prosjektoren og vis bildet av hyllene,. Trykk "neste side" når du har sett ferdig bildet. Da får du det slik som det er i en leiefilmkiosk etc. Samtidig som du kan laga bilder, logoer, eller hva som måtte friste musa, på bildet ved dvdfilmen siden du skal lyse opp en helg vegg.

 

Da blir det slik du vil ha det ettersom jeg har forstått, siden alt det de andre sier tydeligvis ikke er riktig, så ser forstår jeg ikke helt hva du er ute etter egentlig.

 

 

Jeg har forøvrig lagt filmene i forskjellige mapper. Hver mappe har sin sjanger, så går jeg inn i en gitt mappe alt ettersom hvilket sjangerhumør jeg er i :xmas:

Vet det kanskje er steinalderløsning, men enkelt og greit for min del

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

Den kanskje største styrken til mange programmer designet for dette er jo nettopp at man velge visning og fremgangsmåte for å finne det man vil etter behov. Sortering og gruppering kan endres med et taste/musetrykk.

Så kan du sortere etter sjanger, regissør, år, rating (egen eller andres), lengde, osv osv. Og ønsker du å finne den filmen hvor Kevin Bacon spiller med Sean Penn. Ja, da fikser mange programmer det også.

 

Kvadratmeterprisen på en bolig i Oslo er for tiden rundt 45.000,-. Slik jeg ser det er en digital samling en veldig god investering. :)

(ja, jeg er fullstendig klar over at dette er et trollete argument, siden plassen ellers gjerne står tom - men like fullt en morsom observasjon synes jeg)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå begynner der å bli en smule arrogante her , så ro dere ned.

 

jeg bruker den løsningen jeg mer passer best for meg

 

hvis jeg skulle gå for den løsningen der forslå så må kjøpe mye nytt utstyr ( TV , harddisk , dekoder og BD spiler og muligens lyd planke )

jeg venter til det blir naturlig for meg å bytte

 

Det er på grunn av dere at man hadde et skredd av "gode" skjerme som ble kastet for noen år siden .

markedet har tatt der på ordet.

Særlig samsung som nå lager tver som ryker etter 3-4 år

 

Hvis man om noen år får flere produkter som går samme vei f.eks Harddisker så kan man ikke basere filmarkivet sitt på dem

 

En av grunnene til at man har filmene er at man ønsker å se dem flere ganger

Samtidig så er det nå slik at det er ikke det man ønsker å se der og da som er tilgjengelig hverken som elektronisk filmleie eller kjøp ( også som nedlasting )

 

Så må man vurder selv hva som er beste å slå på tv og spiller , lete opp en film og så putte den i spilleren

 

eller stare pcen ,starte program , søke opp filmen og så spille den av

 

eller slå på tv , plukke frem harddisken , plugge den til tvn og slå den på , velge riktig inngang , søke opp filmen før man spiller den av

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Nå begynner der å bli en smule arrogante her , så ro dere ned.

 

jeg bruker den løsningen jeg mer passer best for meg

 

hvis jeg skulle gå for den løsningen der forslå så må kjøpe mye nytt utstyr ( TV , harddisk , dekoder og BD spiler og muligens lyd planke )

jeg venter til det blir naturlig for meg å bytte

 

Det er på grunn av dere at man hadde et skredd av "gode" skjerme som ble kastet for noen år siden .

markedet har tatt der på ordet.

Særlig samsung som nå lager tver som ryker etter 3-4 år

Jeg byttet nettopp ut min syv år gamle plasma. Jeg byttet da det var naturlig for meg, akkurat som det var naturlig å gjøre noe med den store, støvete dvd-samlingen for en fire, fem år siden og gå over til en overlegen digital løsning.

 

Men nå har vi vel gått i ring noen ganger for mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På KAT er alle star-trek utgivelsene tilgjengelig.

Det er heller ikke "vi" som "ikke kan godta at alle ikke har et like stort behov for digitalt filmbibliotek". Denne tråden ble opprettet nettopp fordi du ikke kunne godta at en digital løsning var praktisk for mange. Selvinnsikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nice Frustration attack (tm21), Abra

 

Du har en greie for å gjøre ting mer vanskelig og komplisert enn det i realiteten er. Det å bytte ut kassetv´n eller hva du har med en ny led-tv til 2-3 tusen bare er på tide. Ekstern harddisk er nærmest gratis. Filmer og serier finner du med litt peiling på søk.

 

Det er rett og slett bedre å ta det til et neste steg, om en behersker det. Husk på at det er ikke vi som går glipp av noe, men naivitet og uvitenhet er vel en dyd, men ingen fryd :)

 

Alternativt kan du jo se på elg-tv fra kjøkkenvinduet, sånt går aldri ut på dato

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice Frustration attack (tm21), Abra

 

Du har en greie for å gjøre ting mer vanskelig og komplisert enn det i realiteten er. Det å bytte ut kassetv´n eller hva du har med en ny led-tv til 2-3 tusen bare er på tide. Ekstern harddisk er nærmest gratis. Filmer og serier finner du med litt peiling på søk.

 

Det er rett og slett bedre å ta det til et neste steg, om en behersker det. Husk på at det er ikke vi som går glipp av noe, men naivitet og uvitenhet er vel en dyd, men ingen fryd :)

 

Alternativt kan du jo se på elg-tv fra kjøkkenvinduet, sånt går aldri ut på dato

 

jeg spurte om hvilke muligheter har man.

Det betyr ikke at jeg har tenkt ¨å bytte enda .

jeg må føle behovet først

 

Nå er det nå en gang slik hvis man klare å plassere filmene i en skap av en viss størrelse så har man best oversikt derfra fremfor å søke dem opp hver gang

 

Nå har jeg en avspiller allerede da er det unødvendig å være så trendy hele tiden at man må at en spesifikt dings til hver gjøremål

 

Når det gjelder harddisk til den tvn jeg har så opptakeren innbygd harddisk .

Harddisken på opptakeren vil jeg bruke til opptak , ikke noe annet

 

Til dere som skal være så trendy så vil en harddisk koble til tven ikke funger for opptak , da altibox bruker en egen dekoder ( som ikke støttes av innebygd dekoder )

Etter det jeg vet så tillater de heller ikke opptak til ekstern hardisk.

 

Mens man med DVD spiller putter plata i så må man ved nedlasting gjøre et ekstra trinn før alt er klart

og så har man det med holdbarheten som er diskutert tidligere

På KAT er alle star-trek utgivelsene tilgjengelig.

 

Det er heller ikke "vi" som "ikke kan godta at alle ikke har et like stort behov for digitalt filmbibliotek". Denne tråden ble opprettet nettopp fordi du ikke kunne godta at en digital løsning var praktisk for mange. Selvinnsikt.

KAT hva for noe ?

Lenke til kommentar

Elgen, du vet fryktelig godt at dette overhodet ikke har noe med trend, mote eller 'må-ha' å gjøre.

 

Godt nok at du føler behov for å, tilsynelatende, rettferdiggjøre egne standpunkt og løsninger for egen del, men det blir litt tullete å se deg prøve å avfeie betydelig bedre løsninger med pjatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...