Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Det er en ting jeg skulle ha vist , hvordan klarer dere som har fler 100-tals filmer på harddisk å holde den totale oversikten ? hvordan klarer dere huske alle filmene dere har ? På samme måte som jeg holder oversikt på de flere 100-talls filmene som står i hyllene mine. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 På samme måte som jeg holder oversikt på de flere 100-talls filmene som står i hyllene mine. vel. det jeg spør etter er om hvordan kan du se bilder av flere 100 cover på en gang . i hylla ser du hvertfall ryggen på dem ( det samme som når man ser ryggen av bokpermene man har i hylla) Slike ting får mann ikke frem disse film databasene Når det gjelde hva en produksjon koster Så ble det nevnt at det koster penger å kjøpe dyre biler for å så ødelegge dem Nå er det slett ikke nødvendig å ødelegge dyre biler Man bruker kopier i det øyeblikket bilen sprenges eller går utenfor stupet jeg har til og med hør ett eler ane sted ( som jeg ikke husker ) at mange av bilen som blir ødelagt kan bygges opp igjen til bruk i flere scener Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 vel. det jeg spør etter er om hvordan kan du se bilder av flere 100 cover på en gang . i hylla ser du hvertfall ryggen på dem ( det samme som når man ser ryggen av bokpermene man har i hylla) Slike ting får mann ikke frem disse film databasene Når det gjelde hva en produksjon koster Så ble det nevnt at det koster penger å kjøpe dyre biler for å så ødelegge dem Nå er det slett ikke nødvendig å ødelegge dyre biler Man bruker kopier i det øyeblikket bilen sprenges eller går utenfor stupet jeg har til og med hør ett eler ane sted ( som jeg ikke husker ) at mange av bilen som blir ødelagt kan bygges opp igjen til bruk i flere scener Hvorfor kan jeg ikke ha bilder av cover ? Hvorfor må jeg ha bilder for å kjenne igjen filmer, holder det ikke med tittelen på filmen ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Hvorfor kan jeg ikke ha bilder av cover ? Hvorfor må jeg ha bilder for å kjenne igjen filmer, holder det ikke med tittelen på filmen ? Nå snakker jeg om ryggen til coveret . Når coveret normalt er ca 1 cm bredt får du da plass til fler hundre cover bilder ( av ryggen ) bor tover skjermen . hvis jeg skal tippe så får du maks plans til 100 cover -rygger på skjermen Hvis det kun skulle være tekst så vil dert se ut som tettskrevet avisende med flere spalter. Da bør heller ikke skrift størrelsen være være for lav for ellers så mister man oversikten et eksempel hvis man bruker times roman som skrifttype så bør strøelsen ikke være laver en 8 punkter Da får man plass til omtrent 12740 tegn hvis så tittelen på filmene er på opptil 30 tegn så kan man såtid klare å holde oversikten over 400 filmtitler på et skjermbilde men da er det ikke luft mellom tilene og man må ha god syn for ikke å overs noen av titlene Da tipper jeg på at man kun vil klare mellom 200 og 300 titler for min del vil det bli lit for lite oversiktlig Nå jeg gjorde eksperimentet i openoffice så måtte jeg forstørre arket til 140% for å få riktig størrelser på bakgrunnen ( arket på skjermen) derfor er (små) bilder bedre bokhylla er jo normal mye lengre og høyre en en skjerm . Så bare det utgjør mere plass Endret 7. januar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Nå snakker jeg om ryggen til coveret . Når coveret normalt er ca 1 cm bredt får du da plass til fler hundre cover bilder ( av ryggen ) bor tover skjermen . hvis jeg skal tippe så får du maks plans til 100 cover -rygger på skjermen Hvis det kun skulle være tekst så vil dert se ut som tettskrevet avisende med flere spalter. Da bør heller ikke skrift størrelsen være være for lav for ellers så mister man oversikten Hvorfor skal jeg ha bilder av ryggen til coveret på skjermen, istedenfor fronten. For å være helt ærlig så ser jeg ikke helt problemstillingen. Det er ekstremt sjelden at jeg velger en vilkårlig film, som oftest så har jeg en lang liste med filmer jeg ønsker å se og jeg velger utifra det. Sådan, for min del, så spiller selve organiseringen av filmene jeg har på mediasenteret svært liten rolle. Jeg kan velge om jeg ønsker å se oversikt med bilder av fronten på coveret, eller jeg kan velge å ha navnet på filmen som en enkel mappe. Er det folk på besøk som ikke vet hva de vil se så er det jo morsomt å bla gjennom bildene av coveret, utenom det så søker jeg bare på filmtittelen og trykker play. Organiseringen i hyllene er viktigere for meg. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvorfor skal jeg ha bilder av ryggen til coveret på skjermen, istedenfor fronten. For å være helt ærlig så ser jeg ikke helt problemstillingen. Det er ekstremt sjelden at jeg velger en vilkårlig film, som oftest så har jeg en lang liste med filmer jeg ønsker å se og jeg velger utifra det. Sådan, for min del, så spiller selve organiseringen av filmene jeg har på mediasenteret svært liten rolle. Jeg kan velge om jeg ønsker å se oversikt med bilder av fronten på coveret, eller jeg kan velge å ha navnet på filmen som en enkel mappe. Er det folk på besøk som ikke vet hva de vil se så er det jo morsomt å bla gjennom bildene av coveret, utenom det så søker jeg bare på filmtittelen og trykker play. Organiseringen i hyllene er viktigere for meg. poenget er oversikt en tekst gjør ikke at forskjellen kommer frem et bilde gir mere informasjon Og da er poenget at bilde ikke tar for mye plass når man helst vil unngå måtte bla i listen her er cover ryggen best egnet slik jeg ser det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 poenget er oversikt en tekst gjør ikke at forskjellen kommer frem et bilde gir mere informasjon Og da er poenget at bilde ikke tar for mye plass når man helst vil unngå måtte bla i listen her er cover ryggen best egnet slik jeg ser det Du har da ikke full oversikt med filmer i hyllen, hvis du ikke har 10 filmer da. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du har da ikke full oversikt med filmer i hyllen, hvis du ikke har 10 filmer da. joda man kjenner igjen logoen eller bildet og så kan man gå nærmere for en mer nøyaktig oversikt man kan jo på en måte sameligne det med flisene i windows og så zoome inn på noen få av dem Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Med fare for å bli skutt ned: Si jeg har en TV-kanal jeg betaler for, på denne kanalen går en film/serie. Det jeg vil se på er tekstet/dubbet og har masse reklamepauser. Laster ned-->se film på orginalspråk (antar engelsk) uten tekst eller reklame. Jeg ser ikke helt problemet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Med fare for å bli skutt ned: Si jeg har en TV-kanal jeg betaler for, på denne kanalen går en film/serie. Det jeg vil se på er tekstet/dubbet og har masse reklamepauser. Laster ned-->se film på orginalspråk (antar engelsk) uten tekst eller reklame. Jeg ser ikke helt problemet. Det ene problemet er all reklamen Er det noe jeg ønsker å ta vare på så gjør jeg et opptak og så fjerner jeg reklamen Det gjør jeg fordi det er usikkert om man får kjøpe filmen senere Det andre kommer an på hvor god man er til å forstå den muntlige delen av originalspråket. Da bruker man tekstingen for å forstå alle pratingen som blir gjort Ergo så får man mere ut av filmen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 en tekst gjør ikke at forskjellen kommer frem Nå bør vel kanskje folk med "hjelp, jeg er ordblind" i signaturen være forsiktige med å fastslå hva andre får ut av lister med tekst. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 For de med store samlinger ville jeg vurdert programmer som f.eks DVD Profiler (eller om den er omdøpt for å følge tiden) eller diverse nettsider/apper som gir god oversikt over samlingen. Før jeg kvittet meg med alt av fysisk film (har bare filmer til ungene igjen), hadde jeg over 300 DVD'er i et skap. Jeg trengte ikke kikke i skapet for å ha oversikt. Det finnes nok av hjelpemidler som er langt mer effektive enn å stirre på cover. Regneark regner jeg ikke blant disse. Mange av disse hjelpemidlene lar deg også enkelt søke opp filmer basert på skuespillere, regissør, sjanger, aldersgrense osv osv. Og selvfølgelig gir de kontroll på om du har sett de før. DVD Profiler hadde også oversikt over utlånte filmer, og støtte for flere profiler slik at jeg enkelt kunne finne frem en film hverken jeg eller kona hadde sett (eller ikke sett på lenge). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 For de med store samlinger ville jeg vurdert programmer som f.eks DVD Profiler (eller om den er omdøpt for å følge tiden) eller diverse nettsider/apper som gir god oversikt over samlingen. Før jeg kvittet meg med alt av fysisk film (har bare filmer til ungene igjen), hadde jeg over 300 DVD'er i et skap. Jeg trengte ikke kikke i skapet for å ha oversikt. Det finnes nok av hjelpemidler som er langt mer effektive enn å stirre på cover. Regneark regner jeg ikke blant disse. Mange av disse hjelpemidlene lar deg også enkelt søke opp filmer basert på skuespillere, regissør, sjanger, aldersgrense osv osv. Og selvfølgelig gir de kontroll på om du har sett de før. DVD Profiler hadde også oversikt over utlånte filmer, og støtte for flere profiler slik at jeg enkelt kunne finne frem en film hverken jeg eller kona hadde sett (eller ikke sett på lenge). Hvis du tenker på systemer som lager lister som ligner på disse man får når man skal leie filmer på nettet , via fjernkontrollen til dekoderen ell,l så synes jeg ikke at det er noen god oversikt . Nå bør vel kanskje folk med "hjelp, jeg er ordblind" i signaturen være forsiktige med å fastslå hva andre får ut av lister med tekst. Det var derfor jeg simulerte en oversikt i tekstbehandlingsprogram mit . det er mulig å ha så mye som 300 tiler opp på skjermen samtidig men da blir det vanskelig å en god oversikt. Her her man lett for å overse noe Bruker man ( små) bilder eller ikoner så gir det mere informasjon en bare ren tekst Da får man knaske oversikten opptil 300 filmer på en gang ( jeg har ikke funnet ut hvor mange ikoner man får plass til på skjermen ) . Det er nettop det med å bare kunne søke opp filmene som gjør at man slett ikke har oversikten Her kan man si hylleseksjonen funger som en stor skjerm angående å det ha oversikten Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hvis du tenker på systemer som lager lister som ligner på disse man får når man skal leie filmer på nettet , via fjernkontrollen til dekoderen ell,l så synes jeg ikke at det er noen god oversikt . Det var derfor jeg simulerte en oversikt i tekstbehandlingsprogram mit . det er mulig å ha så mye som 300 tiler opp på skjermen samtidig men da blir det vanskelig å en god oversikt. Her her man lett for å overse noe Bruker man ( små) bilder eller ikoner så gir det mere informasjon en bare ren tekst Da får man knaske oversikten opptil 300 filmer på en gang ( jeg har ikke funnet ut hvor mange ikoner man får plass til på skjermen ) . Det er nettop det med å bare kunne søke opp filmene som gjør at man slett ikke har oversikten Her kan man si hylleseksjonen funger som en stor skjerm angående å det ha oversikten Har du i det hele tatt brukt XBMC, jRiver, Plex, MP eller noe tilsvarende? Hvordan en ønsker å skaffe seg oversikt er totalt opp til en selv. Det du forsøker å fremstille som et problem er så langt i fra et som overhodet mulig. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Har du i det hele tatt brukt XBMC, jRiver, Plex, MP eller noe tilsvarende? Hvordan en ønsker å skaffe seg oversikt er totalt opp til en selv. Det du forsøker å fremstille som et problem er så langt i fra et som overhodet mulig. Nei, jeg legger ikke filmen på harddisk . Hva som er problem kommer jo an på begrensningen Nå er det heller ikke så rat at jeg reagerer for ingen her har klart å vise noe skjermbilde som viser det jeg etterspør Det er heller ikke uten grunn at jeg sammenligner videoreolen ( tidligere bokreolen) med stor skjerm som viser bilde av coveret bakenfra . Her er et vesentlig poeng ved å få oversikten at man ser alt på en gang , dog som små bilder eller ikoner ingen har sagt at det var mulig med XBMC eller tilsvarende Er det mulig å få be om et bilde bevis ? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Jeg har ennå ikke skjønt hva problemet er.. Vil du se bittesmå ikoner av hver eneste film samtidig?? Endret 8. januar 2014 av Vice 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Jeg har ennå ikke skjønt hva problemet er.. Vil du se bittesmå ikoner av hver eneste film samtidig?? På en måte , men ikke for små og så kan man some inn for flere detaljer . Da blir de veldig lik den opplevelsen man har når man sitter og ser på video reolen Samme løsningen mange har/hadde både for bøker og musikk ( LP) og muligens CD-er det vil også fungere or menge andre typer arkiv Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Aner ikke hvor små ikoner man kan få på XBMC men det blir uansett for rotete og smått dersom man skal ha hundrevis av ikoner på skjermen. Når man ser på en reol i hylla må man jo flytte blikket for å scanne gjennom alle. På samme måte fungerer da scrolling av ikoner i feks. XBMC. Personlig har jeg aldri likt eller hatt brukt for "icon-view" men en tekst liste med tittel er det enkleste og beste. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Aner ikke hvor små ikoner man kan få på XBMC men det blir uansett for rotete og smått dersom man skal ha hundrevis av ikoner på skjermen. Når man ser på en reol i hylla må man jo flytte blikket for å scanne gjennom alle. På samme måte fungerer da scrolling av ikoner i feks. XBMC. Personlig har jeg aldri likt eller hatt brukt for "icon-view" men en tekst liste med tittel er det enkleste og beste. Mange tekst felt vil jo vær alt for like til at kan bruk fulview metoden selv om dette fordeles på flere skjermbilder ren tekst vil jo også ta li mer plass en de små bildene hvis de skal være lesbart Bilder skiller seg mere fra hverandre Det er det som er hel poenget her samtidig som man slipper den evigvaren søk opp filmen før man spiller den av jeg er tilhenger av plukk ut og bruk fremfor søk opp og brukk Jeg har aldri likt søkemetoder for da må man gjette seg frem Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Vel, om man ikke har peiling på hva man har liggende blir det jo gjetting og mye søking. Jeg trodde imidlertid det var snakk om ens egen samling av filmer og ikke et ukjent bibliotek med hundrevis av ukjente filmer. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå