Gå til innhold

[Løst] MSI GS70 STEALTH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal kjøre alle de nyeste spillene på max så bør du minimum ha 770M, eller helst 780M, eller om du har råd 765M SLI. Jeg kam for ikke så lenge siden over en laptop som kunne passet til deg, men jeg husker ikke hva den heter. Skal si ifra om jeg finner den igjen.

Lenke til kommentar

SLI er to GPUer som er koblet sammen og jobber som en, bare med kraften til begge. Nå tror jeg du har missforstått noe. Man kan oppgradere laptoped, men kun HDD og RAM. CPU og GPU er loddet fast og kan ikke byttes ut i laptoper, det kan du kun gjøre på en stasjonær PC. Alienware gangske bra når det kommer til gaming, men de veier et tonn. Asus sine gaming laptoper er litt lettere, og etter min mening så ser de best ut, men du bør huske på at en laptop aldri vil bli bedre enn en stasjonær. Og for 13K får du en "top of the line" gaming stasjonær om du bygger selv.

Lenke til kommentar

Nei, har ikke misforstått egentlig. Bare ikke nevnte det. Men hvem er best på ytelse til gaming, Alienware eller Asus? Og kan man bytte skjermkort på Asusen? Går det å oppgradere skjermkortet ved bytting av MB? Er mye på farten, vet at en laptop aldri blir bedre enn en stasjonær. Alienware kan man bytte GPU på sant?

Det finnes ingen laptoper per idag som du kan oppgradere CPU eller GPU på. Det går vel å bytte HK, men det er lite vits når du uansett må kjøpe PCen HKet kommer fra. Så ideen din om å oppgradere CPU og GPU kan du bare glemme først som sist. Du kan demontere så mange PCer du bare vil, men det lar seg rett og slett ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Oppgradere i en laptop kan du stort sett glemme.

Det kan være mer vrient enn på en stasjonær, men umulig er det rett og slett ikke :)

http://www.komplett.no/asus-g750jx-173-full-hd/795050 Den har dårligere GPU enn Alienware sin til samme pris da :p Vel jeg jobber med å demontere laptoper og stasjonære til daglig, så oppgradering for meg skulle ikke være noe problem tror jeg :)

Jepp, men dette omtrent ikke, og dessuten så er maskinen generelt sett solidere ;)

Det finnes ingen laptoper per idag som du kan oppgradere CPU eller GPU på. Det går vel å bytte HK, men det er lite vits når du uansett må kjøpe PCen HKet kommer fra. Så ideen din om å oppgradere CPU og GPU kan du bare glemme først som sist. Du kan demontere så mange PCer du bare vil, men det lar seg rett og slett ikke gjøre.

Hva mener du med å kjøpe pcen HKet kom fra? Det finnes en rekke løse hovedkort til bærbare maskiner som er til salg. Bare til å ta en tur innom ebay for å sjekke det så ser man det.

Lenke til kommentar

Ok, men hvem burde jeg gå for Alienware eller Asus? Skal vurdere stasjonær nå som du sier det du sier. Evt. kanskje lage en liten oppskrift til meg av en rå stasjonær som takler alt av de nyeste spillene på max?

Når du nevner stasjonær så er det ikke noe å lure på! ;) Skaff deg en stasjonær er det rette rådet fra meg, men hvis du SKAL ha en bærbar så ville jo jeg ha gått for asus maskinen, men det har du vell forstått :p Ellers så er den en rekke flere fordeler med å velge en stasjonær.

Gode oppgradering muligheter, og MYE større frakt og en bedre ytelse generelt sett! :)

Lenke til kommentar

Ok, men hvem burde jeg gå for Alienware eller Asus? Skal vurdere stasjonær nå som du sier det du sier. Evt. kanskje lage en liten oppskrift til meg av en rå stasjonær som takler alt av de nyeste spillene på max?

Jeg ville valgt Asus. Om du skal ha en stasjonær PC som du kan ha med deg så finnes det hauevis av små og smarte kabinetter for akkurat det. Av komponenter så ville jeg ikke anbefalt noe under I5, helst 4570K. Et GTX 760 er ganske grei på ytelse, men om du har råd velger du 770. Du burde ha 8 GB RAM og en SSD er aldri dumt. HK må bli mITX om du skal ha den med deg ofte.

Lenke til kommentar

Greit, da går det vel da, men det dær må være noe Alienware/Dell only. Jeg følger med på hva alle de fleste produsentene, men ikke Dell. Men jeg synes fortsatt at Alienware er en murstein og veier et tonn. Jeg vil gå så langt som å si at Alienware er så stor, tung og bulkete at den ikke kan kalles bærbar som andre laptoper, men flyttbar. Det er min mening iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...