Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bestevenninna er forelsket i meg

Anbefalte innlegg

En av mine venninner har nå kunngjort at hun har seriøse følelser for meg, og at hun ikke aner hva hun skal gjøre med det. Hun har tidligere aldri følt tiltrekning til noen av samme kjønn, og er per dags dato i et forhold (med en gutt) som snart har vart i tre år. En del av meg tenker at det hele kan bygge på at det er enkelte vanskeligheter i forholdet hun er i akkurat nå, og at usikkerheten hun føler i den situasjonen muligens gjør at hun føler trygghet med meg - rett og slett fordi jeg stiller opp og tar vare på henne. Vi har alltid vært veldig nært hverandre fysisk når vi har tilbrakt tid sammen, men dette er noe jeg forsåvidt er med de aller fleste av venninnene mine uten at det på noen måte er en følelsebasert nærhet. I det siste har hun vært litt ekstra klamrete og kosete, bedt meg om å sove hos henne eller la henne sove hos meg omtrent annenhver/hver natt over en periode, og gitt meg stadige komplimenter helt ut av det blå. Jeg har alltid tenkt at det hadde med kjæresten og deres vanskeligheter å gjøre og at det var en måte å uttrykke takknemlighet for vennskapet vårt gjennom denne perioden, men da hun ringte meg for å snakke om følelsene sine hørtes det så altfor alvorlig og virkelig ut da hun sa hun er forelsket i meg, at hun bare tenker på meg når hun er med ham, og at hun hadde vært villig til å gi opp kjæresten hvis hun kunne fått meg i stedet.

Så, jeg trenger vel egentlig råd i forhold til hva jeg bør gjøre. Ja, jeg kan selvfølgelig snakke med henne om hva hun føler, både i forhold til kjæresten sin og i forhold til meg og få henne til å reflektere over sammenhengen. Men sett at dette ikke gir seg - hvordan skal jeg på best mulig måte fortsette å være en god venninne for henne hvis hun har følelser jeg ikke kan gjengjelde? Jeg er jo helt ufattelig glad i henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si at du er veldig smigret og beæret og dersom du ville hatt jentekjæreste, så hadde du tatt henne, men at du dessverre ikke kan elske henne som noe annet enn en venn. Si hun betyr utrolig mye for deg og at du føler at dere er veldig nære og gode venner. Må nesten se an litt hva hun svarer også.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...