Lami Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Hei! Nærmer seg snart høsten og derfor studie. Men stresser med å finne ut hva, jeg skal velge av de nevnte, hos Universitetet: Datateknologi, Informasjonsvitenskap eller Informasjonsteknologi hos Høyskolen i Bergen. Sliter med å finne ut forskjellen på de nevnte også, haha, men fant ut at Informasjonsvitenskap går ut på programmering. De andre vet jeg ikke. Noen som vet forskjellen, uten at jeg må søke de opp og sette de opp ved siden av hverandre, for synes disse omhandler det samme.. Liker ikke så godt matte, holder på å ta R1 om igjen nå så.. Kanskje noen kan stryke ut en/flere av de nevnte for meg da hvis noen vet noe mer? Kan noen hjelpe meg? Hadde vært fint, takk! Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Uten å kunne alle bachelorfag og retninger utenat, så har de fleste når jeg begynte å se. Ett greit innslag av programmering, det faget jeg går skulle egentlig være tildels rettet mot drift, for å si hva jeg har i vente dette halvåret. Så har jeg 4 programmeringsfag (Fra før har jeg 2 til) samt en del flere fag rettet inn mot programmering, så. Av det jeg ser, så er de fleste linjene rettet inn mot programmering i en eller annen grad. Jeg har god erfaring med å kontakte skolene for å spørre hvilke jobber man kan forvente å få etter endt utdannelse, samt hvilken type fag man kan forvente seg (matte, programmering, ledelse etc.) Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Takker for svar! Har forstått nå at det er programmering, er det noe mer som skiller seg ut? Stusser litt på informasjonsVITENSKAP, er dette liksom datavitenskap og "hardcore" stoff? Kan høres litt kjedelig ut etter min mening. Jeg har nå kontaktet Høyskolen for å høre om Informasjonsteknologi! Er det andre som har innspill kom gjerne med det! Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det som skilte seg mest ut for min del var innslag av matematikk og antall fag pr. halvår +forventet oppmøte (jeg jobber, så forventet oppmøte var viktig for meg) jeg ser jo også på fag som ledelse etc. Som meget interresante, noen fag skiller seg også ut med at de retter seg inn mot programmering mot roboter, eller spillindustri. Du må nesten bare spørre. Lenke til kommentar
Pinglerau Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Slettet. Endret 15. oktober 2016 av Pinglerau Lenke til kommentar
Taggi Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg går it på hib, matte fagene er veldig overkommelig hvis du står r1 så vil du ikke ha noe problem så lenge du møter på forelesninger og jobber litt med oppgaver (10% stryk i matte første semester). Det er diskret matte så hvis du googler så kan du se hva det går i.( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå