Pilkington1232 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Joda, fikk melding på sms idag om at jeg hadde fått time hos tamnlegen, mandag 13 januar, 08:00. Problem: denne timen er ikke bestilt, ei hellet ønsket. Hvordan fungerer det med avbestilling? De åpner jo når jeg skal ha denne timen! Må jeg betale selvom jeg ikke har fått noe innkallelse i posten, og fikk vite det på en dag kontoret er stengt? Har tannlegen da rett på å ta betaling? -Pilkington Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Det er mulig du er satt opp på årlig innkalling for sjekk. Hvor lenge siden er det sia sist du var hos tannlegen? Ellers fikk jeg to smser når jeg ble innkalt, en over i uke før, og den andre dagen før jeg skulle inn til tannlegen. Står det ikke avbestillingsrutiner i smsen? Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Det er mulig du er satt opp på årlig innkalling for sjekk. Hvor lenge siden er det sia sist du var hos tannlegen? Ellers fikk jeg to smser når jeg ble innkalt, en over i uke før, og den andre dagen før jeg skulle inn til tannlegen. Står det ikke avbestillingsrutiner i smsen? Ja, er rutinesjekk, var der sist 2012,i desember (er 21). Dette er ikke min faste tannlege (jeg blir fortsatt innkalt til de heldigvis), men en tilfeldig tannlege jeg fikk da jeg flytta, og nå har vi flytta til en NY kommune igjen. Jeg pleier å få en lapp i posten og deretter påminnelse på sms. Fikk ikke lappen, bare smsen, idag, slik at jeg ikke kan avbestille denne før jeg skal ha den. Jo, sto at man skulle ringe vis den ikke passa, men igjen, har ikke sjangs før timen er. Dessuten vil jeg ikke tilbake dit. Endret 12. januar 2014 av Pilkington1232 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Ring på mandag så når de åpner å si at her har det skjedd en feil siden du ikke har fått skriftlig innkaling. Videre forteller du at denne timen ikke er bestilt av deg, og du har heller ikke bedt om rutinemessig kontroll da du har det hos din faste tannlege. Dette burde holde til å avbestille timen. Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 Ring på mandag så når de åpner å si at her har det skjedd en feil siden du ikke har fått skriftlig innkaling. Videre forteller du at denne timen ikke er bestilt av deg, og du har heller ikke bedt om rutinemessig kontroll da du har det hos din faste tannlege. Dette burde holde til å avbestille timen. Ok, takk for svar Må jeg fortsatt betale timen tror du? Vet man må betale full pris (eller 80% av den) om man avbestiller under 24 timer før. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Ok, takk for svar Må jeg fortsatt betale timen tror du? Vet man må betale full pris (eller 80% av den) om man avbestiller under 24 timer før. Sålenge du ikke har bestilt denne timen skal du ikke betale. Regner med dette er en feil i datasystemene deres. De har sikkert ikke avregistrert deg fra systemet eller noe sånt. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Ok, takk for svar Må jeg fortsatt betale timen tror du? Vet man må betale full pris (eller 80% av den) om man avbestiller under 24 timer før. Du har jo ikke blitt gitt mulighet til å avbestille innen 24 timer før ettersom du fikk SMS'en på en lørdag, og timen er på mandag. Med mindre de har lørdagsåpent. Men uansett så er det som morgan_kane sier, du har ikke bestilt timen selv og i tillegg til det så er to dager alt for liten frist. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Er det vanlig å bestille tannlegetime? For meg har det alltid vært slik at jeg får brev i posten hvor det står at jeg er satt opp til time og må ta kontakt hvis tidspunktet ikke passer. Noen dager før timen får jeg også en sms. Vil tro det er vanlig praksis? I så fall er jo du utrolig uheldig som ikke mottok brev og fikk sms på en lørdag med time på mandag... Bør kunne krangle litt på den hvis du blir pålagt å betale. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Er det vanlig å bestille tannlegetime? De fleste får innkalling uten å bestille time selv, men når man bare blir tildelt en tilfeldig tannlege fordi han har flytta og så plutselig får innkalling til denne, så har han vel ikke bestilt timen. Eller har jeg misforstått noe? Uansett, alt for liten frist på den innkallingen til å ringe for å avlyse/flytte timen. Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) De fleste får innkalling uten å bestille time selv, men når man bare blir tildelt en tilfeldig tannlege fordi han har flytta og så plutselig får innkalling til denne, så har han vel ikke bestilt timen. Eller har jeg misforstått noe? Uansett, alt for liten frist på den innkallingen til å ringe for å avlyse/flytte timen. Ja det stemmer, er vanlig å bare få innkallelse annenhvert år (etter man er fyllt 20). Har vært hos denne tannlegen en gang, og det har ikke gått to år ennå. Regna med jeg ble innkallt sept-des en gang, ikke nå. Hadde ringt å avbestilt timen om jeg faktisk hadde fått lapp i posten, og ja, 2 dager er altfor liten frist. Kommer til å krangle med de om de prøver å ta betalingfor dette, men med forholdene tatt i betraktning, så kan de vel ikke heller. Får innkallelse til min faste tannlege/pleier neste år, går heller der Endret 12. januar 2014 av Pilkington1232 Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Det viste seg å være en automatisk recall. Timen ble bare slettet selvom jeg ringte akkurat i det jeg skulle ha den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå