k7n420 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Oppdaterte nylig til bios v.28 på mitt msi K7n420 (ms-6373) hovedkort. Gjorde dette for å sikre støtte til min nyinnkjøpte amd XP 2000+. Problemet er at jeg klarer ikke å få bios til å skjønne at det er en xp2000+, den sier at det er en xp1700+. Det samme gjelder for winXP. Det komiske er at hvis jeg napper ut strømledning, for så å slå på igjen, så har jeg plutselig xp2000+ cpu. Men ved neste restart er det tilbake til xp1700+. En annen ting er at maskinen henger seg ved oppstart hvis jeg går inn i bios setup. Hva er feil? gidder ikke dra ut nettleding hver gang jeg skal bruke maskinen ---------------------------- bios = basic input/output SHIT Lenke til kommentar
[t0rs+3!n] Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ligger clocken til maskinen riktig da? Altså står FSB og multiplyer der den skal være? Lenke til kommentar
k7n420 Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 ja, fsb er satt til 133MHz. Tingen er jo at bios sier at det er en xp2000+ ved første oppstart etter at strømkabel er tatt ut, men ved neste oppstart er det plutselig en xp1700+... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå