Populært innlegg €uropa Skrevet 11. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har ikke diskutert dette med noen før, så kanskje jeg bare har en uvanlig anatomi. Men i tilfelle jeg ikke er den eneste med dette problemet, tenkte jeg å høre her. Når jeg sitter på et toalett, er det uten unntak fordi jeg skal drite. Og når jeg først sitter på dosetet, skulle man tro at jeg kunne sitte komfortabelt og frigjøre meg i begge ender. Men det kan jeg ikke. Enten sitter jeg for langt bak og i beste fall lager jeg en brun stripe fra toppen av doskåla og ned til vannet. I verste fall driter jeg på både oversiden og undersiden av dosetet. I motsatt fall sitter jeg for langt fram. Hageslangen får ikke rom til å utfolde seg, havner i klem og ender med å spyle langt ut av nabolaget. Dette var ikke et problem da jeg var liten. Etter hvert som jeg er blitt eldre og fått større areal, har jeg løst denne utfordringen ved å flytte meg noen centimeter fram og tilbake, avhengig av hvilken kroppsåpning jeg skal bruke mens jeg sitter. Men dette er fryktelig upraktisk. Jeg antar at jeg ikke er den eneste som opplever dette og at dette ikke gjelder kvinner (i stor grad). Så hvorfor kan ikke toalettene designes for menn? Vi utgjør jo halvparten av toalettbrukerne. 10 Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Har ikke de problemene du har, men det er så jævli lett å "Kvele" dasser med en skikkelig kabel, latterlig egentlig! 1 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Sliter med det samme. Må skli et par cm frem eller tilbake, alt etter hvilken ende som skal slippe ut noe. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg er av over gjenomsnittlig vekt og har nok tilhørende stort sitteareal på dassen, men jeg kan fint "frigjøre meg i begge ender" som du så fint formulerer det. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Du har ikke nevnt det største problemet - beina sovner etter 5 min med dositting. Nitrist. 7 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Værste for meg er at junior kommer borti kanten av dassen. På offentlig dass er det værst for man vet jo aldri hvor mange som har vært borti med junioren sin på samme plass. Må nevnes at jeg svært sjeldent driter på offentlie dass. Må være krise tilfelle isåfall. 3 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Samme her, men bedre enn å sitte i skauen dagen lang... Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg pleier å bruke kanten på underbuksa for å presse junior litt bakover.Er jeg på offentlig toalett og må en og to så gjør jeg det i to omganger. Da står jeg og driter og sitter for å pisse ... nei, vent ...!!? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Hender også at jeg sliter med å "frigjøre meg i begge ender" spesielt på skolen, hjemm har vi heldigvis en gigantisk do :3 Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Haha. Må først få si til Zarac; bra at du endelig tok det opp, du bryter det temaet som egentlig er ganske tabu å snakke om. Helt enig, er jo enkelte nye moderne doer som har ekstra lite sete og en hylle nede i dass som gjør at dritten legger seg der, og aldri fjerner seg. Haha Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Haha, den grøssinga man får når snabben får kontakt med en offentlig do. Forøvrig så finnes det forskjellige dasser, i min leil er det høy dass med stor skål og bratte vegger, som gjør at man faktisk får plass og junior ikke treffer kanten. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg har ikke diskutert dette med noen før, så kanskje jeg bare har en uvanlig anatomi. Men i tilfelle jeg ikke er den eneste med dette problemet, tenkte jeg å høre her. Når jeg sitter på et toalett, er det uten unntak fordi jeg skal drite. Og når jeg først sitter på dosetet, skulle man tro at jeg kunne sitte komfortabelt og frigjøre meg i begge ender. Men det kan jeg ikke. Enten sitter jeg for langt bak og i beste fall lager jeg en brun stripe fra toppen av doskåla og ned til vannet. I verste fall driter jeg på både oversiden og undersiden av dosetet. I motsatt fall sitter jeg for langt fram. Hageslangen får ikke rom til å utfolde seg, havner i klem og ender med å spyle langt ut av nabolaget. Dette var ikke et problem da jeg var liten. Etter hvert som jeg er blitt eldre og fått større areal, har jeg løst denne utfordringen ved å flytte meg noen centimeter fram og tilbake, avhengig av hvilken kroppsåpning jeg skal bruke mens jeg sitter. Men dette er fryktelig upraktisk. Jeg antar at jeg ikke er den eneste som opplever dette og at dette ikke gjelder kvinner (i stor grad). Så hvorfor kan ikke toalettene designes for menn? Vi utgjør jo halvparten av toalettbrukerne. kjøp større dassring, moderne ringer er mindre enn de gamle utrolig nok når folk er generelt større i areal i dag enn hva de var for bare noen få år siden. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 Har ikke de problemene du har, men det er så jævli lett å "Kvele" dasser med en skikkelig kabel, latterlig egentlig! Ja, det er vel også et problem som menn sliter med i større grad enn kvinner. Du har ikke nevnt det største problemet - beina sovner etter 5 min med dositting. Nitrist. Det er også et reelt problem, men gjelder vel begge kjønn. Det kommer vel av at nervene i bena blir klemt under benas egen vekt, så det er ikke like åpenbart hvordan en annerledes utforming av dassen kan bøte på det problemet. Værste for meg er at junior kommer borti kanten av dassen. På offentlig dass er det værst for man vet jo aldri hvor mange som har vært borti med junioren sin på samme plass. Må nevnes at jeg svært sjeldent driter på offentlie dass. Må være krise tilfelle isåfall. Det er en av flere ting som skjer når hageslangen/anakondaen havner i klem. Da er det en overhengende risiko for at strømmen renner over toalettsetet eller mellom toalettsetet og kanten på skåla. Jeg trenger ikke å fortelle hva som blir vått da. Det er skjedd meg mer enn et par ganger. Haha. Må først få si til Zarac; bra at du endelig tok det opp, du bryter det temaet som egentlig er ganske tabu å snakke om. Ja. Noen av oss må ta opp de problemene som samfunnet og politikerne ikke tør å snakke om. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Lurer på hvor mange ganger jeg har måttet skifte bukse og/eller boxer på grunn av dette. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Lurer på hvor mange ganger jeg har måttet skifte bukse og/eller boxer på grunn av dette. Det er anbefalt å ta av seg bukse og/eller bokser før man gjør sitt fornødne, altså. 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Det er en av flere ting som skjer når hageslangen/anakondaen havner i klem. Da er det en overhengende risiko for at strømmen renner over toalettsetet eller mellom toalettsetet og kanten på skåla. Jeg trenger ikke å fortelle hva som blir vått da. Det er skjedd meg mer enn et par ganger.Dette har jeg tatt opp i en annen tråd og ble nærmest latterliggjort. Et av vår tids siste tabuer. Det er anbefalt å ta av seg bukse og/eller bokser før man gjør sitt fornødne, altså.Man tar buksen ned på anklene og sitter på doen og tisser ut mellom setet og porselenet og dermed så blir hele buksa våt. Det skjedde med meg på en flere timer lang flytur... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Og så har vi problemet med kabelsplash. Joda, papir kan funke, men ofte penetrerer kabelen bufferen og man for en sprut opp i røva. Jævlig ekkelt, spesielt hvis vannet allerede er kontaminert etter første snicker. 1 Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Har ikke de problemene du har, men det er så jævli lett å "Kvele" dasser med en skikkelig kabel, latterlig egentlig! Ja, spesielt om man legger dasspapir nedi for å hindre dassvann i ræva. Skal ikke så mye til om en ikke går veldig regelmessig Ser for meg do-scenen i A long came Polly lol Endret 16. januar 2014 av Jahdu 1 Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Har aldri hatt det problemet, men nå er jo jeg forholdvis slank..så bruker ikke så stort areal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå