Morgens Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har NAT problemer - ser aldri " grønne" iconer. Det betyr iflg. "hoover-teksten" NAT problemer. La inn åpning i min firewall på 1 TCP-port til LAN IP - slik jeg gjorde det før jeg fikk VPN. Fungerer ikke. VPN er fra Astrill og er som et eget "interface" på PC, Vuze er bundet til denne. Nå har jeg helt falt av lasset - håper at andre som benytter Vuze + VPN vil dele sine erfaringer. Takk. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Vel bruker vuze og astril VPN og for meg funker det helt fint, dog fekk jeg aldri grønn ikon på torrent uten vpn. Har opna portene som vuze bruker gjennom brannmuren. Bruker openVPN og med den på så er omtrent alle torrenter grønne. Men hvilken server bruker du? Bruker du en som er for torrent? Er de med stjerne på som er for torrent. 1 Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Bruk samme port i Vuze som i klienten til Astrill under settings - port forward - ingen port skal åpnes i ruter. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Takk for raskt svar. Jeg la inn at port 62366 (som Vuze har oppgitt i Connections) skulle gå til PC "normale" IP. La kun inn TCP, siden jeg ikke helt skjønte hva UDP var for noe. Hehehe... Download er enten Rød eller Gul, mens upload er Gul på de med trafikk mens resten er Blå. Når jeg tar musa over iconene (hoover) så sier teksten at jeg har NAT problemer. Har torrenter fra 2 private servere samt en fra den svenske. Tips? Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Bruk samme port for både tcp og udp. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Bruk samme port i Vuze som i klienten til Astrill under settings - port forward - ingen port skal åpnes i ruter. Tester nå, takk for tipset. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Forskjellen er at til vanlig vil du åpne en port i routeren for hver enkelt applikasjon som skal kunne ta imot inngående tilkoblinger, men når du bruker VPN sender du alle eksterne tilkoblinger gjennom VPN-tunnelen. Det betyr at med VPN vil alle tilkoblinger tilhørende alle apllikasjoner mot eksterne adresser gå gjennom én enkelt port ut av ditt nettverk - den som brukes til VPN - i stedet for mange ulike porter. Skal du åpne for inngående tilkoblinger gjennom VPN, er dette noe som må ordnes gjennom din VPN-leverandør (f.eks. i deres klient eller på deres nettsider). Åpner du likevel opp porten i routeren til din lokale IP-adresse, så vil du åpne for tilkoblinger frem mot din maskin på denne porten, og med VPN vil disse forhåpentligvis droppes av PC-en din for å hindre at du fører eksterne tilkoblinger utenfor VPN. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 Takk for alle svar. Jeg la inn port-forwarding i klienten fra Astrill i går, samt endret til samme port i Vuze. Tok en omstart for å være sikker, så ingen umiddelbar effekt. Nå ser jeg imidlertid "grønne" iconer, både på download og seeding. Fremskriftt. For seeding har jeg grønt på de som blir lastet ned, mens de andre er blå. For downloading har jeg grønt på 2 av 4 mot samme server, de 2 andre er gule som betyr NAT problemer. Når jeg kjører Vuzes test av NAT så feiler den: Testing port TCP 53140 ... NAT Error - Connect attempt to IP-ADRESSE (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed. Testing port UDP 53140 ... Sending outbound packet and waiting for reply probe (timeout=5000) Sending outbound packet and waiting for reply probe (timeout=10000) Sending outbound packet and waiting for reply probe (timeout=15000) Sending completion event NAT Error. Inbound test failed, timed out. Min Vuze er satt opp til å bryte forbindelsen hvis VPN brytes. Vil en av dere som bruker VPN/Vuze teste NAT-testen og se om det er slik hos dere også? Jeg bruker Norton 360 som jeg skrudde av for å være sikker på at den ikke tullet det til, Windows 8.1 gav da beskjed at jeg manglet brannmur men jeg overså den meldingen. Igjen takk. Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hos Astrill må du også være koblet til en av serverene med stjerne for at port forward skal virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå