kingoslo Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Heisann, Jeg var inne i datamaskinen og rev ut en gammel 3.5"-enhet, og erstattet den med en ny. Da jeg var der inne måtte jeg trekke om wiringen for å få det til å strekke langt nok. Nå skal jeg starte datamaskinen booter den ikke så langt som til BIOS en gang. Hva kan jeg ha glemt? Jeg synes det ser ut som alle power-supply kablene er festet på hovedkortet, hva annet er standard ting som jeg kan ha glemt som fører til symptomet jeg opplever? Takk for deres tid. Mvh, Marius Lenke til kommentar
y tho Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Er det noen LED som lyser på hovedkortet? Lenke til kommentar
kingoslo Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Er det noen LED som lyser på hovedkortet? Ingen ting på hovedkortet lyser, men rambrikkene har noen røde LEDs som lyser normalt.M Starter vifter? Alle vifter sviver ved konstant hastighet.M Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Kan være så mangt... F.eks. mangler strøm til skjermkort eller vært borti RAM-brikker... Lenke til kommentar
kingoslo Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Kan være så mangt... F.eks. mangler strøm til skjermkort eller vært borti RAM-brikker... Tenkte meg det. Kan dere liste alle ting dere kan tenke dere at det kan være, så kan jeg sjekke hver enkelt ting? Så lagt har jeg verifisert følgende: - RAM sitter i slik de skal - Connectorene til skjermkort er ok - Connectorer på PSU - ok - Connectorer SATA - ok Evt, har dere bedre forslag? Mvh, Marius Endret 11. januar 2014 av kingoslo Lenke til kommentar
y tho Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Kan være en av ram brikkene som er ødelagt, akkurat skjedd med meg og da fikk jeg feilmelding med LED lys rett ved ramen. Kan være ditt hovedkort ikke har noe sånt Endret 11. januar 2014 av ImBrakkie Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Plukk ut GPU, alle HDDer og behold kun en rambrikke i. Hvis den starter opp nå kobler du gradvis på ting til du finner ut hva som ikke fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå