EvilSeagull Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) I hverdagen så klarer jeg ikke å fokusere eller konsentrere meg om noe som helst uansett hvor hardt jeg prøver. Jeg klarer ikke å konsentrere meg om en film engang. Jeg forstår rett og slett ikke handlingen. Endret 11. januar 2014 av EvilSeagull Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Så, da bestemmer du deg for å ikke konsentrere deg, og heller være stille og våken Det kan gi deg mange gode svar I valget mellom "to be" or "not to be", velger du ingenting av delene Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Andre forslag? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Massevis, men ikke så gode Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Har du hodet fullt av tanker? Eller er du deprimert? Jeg sliter selv med å se på filmer. Jeg får med meg handlingen, men jeg orker rett og slett ikke å sitte stille så lenge å se på en film. Mister interessen med en gang. Hvis du er deprimert kan du også slite med konsentrasjonen. 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Har du hodet fullt av tanker? Eller er du deprimert? Jeg sliter selv med å se på filmer. Jeg får med meg handlingen, men jeg orker rett og slett ikke å sitte stille så lenge å se på en film. Mister interessen med en gang. Hvis du er deprimert kan du også slite med konsentrasjonen. Ja, jeg har hodet fullt av tankier og er til tider veldig deprimert Jeg har fått diagnosen ADD men jeg tror ikke helt på det for å være ærlig Endret 11. januar 2014 av EvilSeagull Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 ADD er en oppmerksomhetsforstyrrelse, og da er nok forklaringen der. Så fremt dette ikke er noe nytt som har oppstått. 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 ADD er en oppmerksomhetsforstyrrelse, og da er nok forklaringen der. Så fremt dette ikke er noe nytt som har oppstått. Jeg bare kjøper det ikke. Jeg klarer ikke å konsentrere meg men det kan være tusen grunner til det. Jeg tror mer på at jeg er deprimert. ADD/HD.. Det bare høres litt for enkelt ut hvis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg skjønner hva du mener, det kan være mange grunner til dårlig konsentrasjon. Men husk det går fint an å ha flere plager samtidig.Men hvor har du fått ADD/HD-diagnosen, er den satt av fagfolk? Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg skjønner hva du mener, det kan være mange grunner til dårlig konsentrasjon. Men husk det går fint an å ha flere plager samtidig. Men hvor har du fått ADD/HD-diagnosen, er den satt av fagfolk? Den er satt av fagfolk og alt det der og de tok noen hukommelsestester og puslespillgreier på meg. Jeg skårte dårligere enn folk flest på hukommelse (jeg sleit med å huske mer enn 5 tall av gangen) og noen tegneseriegreier. Tegneserietesten gikk ut på å sette tegneseriesamtaler i riktig rekkefølge. De der tegneseriegreiene kunne hvem som helst tatt feil av. Tegneseriene var bygget opp av samtaler som kunne tolkes i alle mulige retninger. Undersøkelsen var laget for ulike tolkninger, og siden jeg tolket noe som ikke var vanlig så strøyk jeg testen. Samtalene var så vage at hvem som helst hadde stusset! Jeg var ikke enig men etter noen uker orket jeg ikke diskutere mer og godtok diagnosen. Du kan tenke deg hvor vanskelig det er å bli trodd når en psykolog sier at du tar feil! Jeg hadde ikke noe annet valg enn å gi opp Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Det høres ut som om det var en evnetest du tok, slik du beskriver den likner det på en som heter WISC, tror jeg. Vel, ikke kjekt å ikke bli trodd. Men jeg synes du skal holde muligheten åpen for at diagnosen kan være rett, det ville i fall forklare hvorfor du sliter med konsentrasjonen. ADD står jo for Attention Deficit Disorder, det vi på norsk ville kalt Oppmerksomhetsmangelforstyrrelse. Noen kaller det ADHD uten hyperaktivitet. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Det høres ut som om det var en evnetest du tok, slik du beskriver den likner det på en som heter WISC, tror jeg. Vel, ikke kjekt å ikke bli trodd. Men jeg synes du skal holde muligheten åpen for at diagnosen kan være rett, det ville i fall forklare hvorfor du sliter med konsentrasjonen. ADD står jo for Attention Deficit Disorder, det vi på norsk ville kalt Oppmerksomhetsmangelforstyrrelse. Noen kaller det ADHD uten hyperaktivitet. Det er ikke det at jeg ikke holder muligheten åpen men tenk deg at du tok en test du ikke bestod og du fikk en diagnose utifra svarene dine. Hadde du tatt doagnosen for god fisk? Kanskje du tenker "off, jeg gjorde det dårlig på denne testen, jeg kan bedre" Han er lege og veldig flink til det han gjør. Jeg vet at han mener det godt og at han gjør så godt han kan. Men det er vanskelig å tro på noe når man ikke har noe håndfast. Endret 11. januar 2014 av EvilSeagull Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Kan du ikke lese litt om ADD? Se om du kjenner deg igjen? Hvis ikke så kan du jo spørre om å få ta testen på nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå