Ar2 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg hadde bestemt meg for 1 stk 160GB master og 1stk 60GB som slave. Etter å ha lest litt her på forumet har jeg bestemt meg for å bruke WD Raptor som systemdisk og de andre som rene lagrings medier. Mitt hovedkort : ABAT7MAX2 Jeg har altså 3 stk disker. Hvordan plasserer jeg jumpere (slave/master) for å få optimal ytelse? Disk 1 : SATA Raptor Disk 2 : WD 160 GB Disk 3 : WD 60 GB Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 raptoren er s-ata, dvs ikke noe jumpere, du trenger ikke endre på instillingene på de gamle ata-diskene dine da du kobler raptoren til et annet grensesnitt. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Sleit med akkurat dette faktisk i helgen etter at jeg hadde kjøpt meg nye deler. Kom til slutt frem til løsningen : - Koble til SATA disken i Primary ATA på hovedkortet og gå inn i BIOS. Her kan du velge HD-BOOT options et sted (Tror det skal være øverste option under "Advanced). Der velger du at SATA-disken skal være system-boot/primary boot. - Installér så OS på SATA-disken. - Koble så de to andre diskene vanlig (master og slave eller evt. begge som cable select.) - Får du problemer med å boote på SATA-disken etter tilkobling av de to andre går du inn i BIOS igjen og setter SATA-disken som system-boot/primary boot igjen. Da skal det fungere bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå