Mommyandme Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har gått ned i vekt, og har problemer med å legge på meg, selv om jeg spiser mye ( utredes for dette). Trener ikke, har ikke lov pga ryggskade, men ble anbefalt å drikke proteinpulver for å gå opp i vekt. Selv om jeg ikke trener. Hvor mange ganger pr dag kan jeg drikke dette? Hva er forsvarlig ved siden av et normalt kosthold (Dosering er tre måleskjeer i 3dl melk). Takker for svar Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Har selv vanskelig for å legge på meg. Da jeg for et par år siden hørte om proteinpulver, fantes det egne typer "gainer" for folk som vil legge på seg. Mener det stod 3 ganger i løpet av dagen på den boksen, men vet ikke hva som er forsvarlig over det Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/mutant-mass-68-kg Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg har den over, når jeg trente og tok den i tillegg til det jeg spiste fra før gikk jeg sakte men sikkert opp i muskelvekt Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 For meg høres det veldig merkelig om legen anbefalte proteinpulver for vektøkning,gainer ville kanskje ikke vært så dumt men proteinpulver bruker du om du har for lite proteininntak. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg har gått ned i vekt, og har problemer med å legge på meg, selv om jeg spiser mye ( utredes for dette). Trener ikke, har ikke lov pga ryggskade, men ble anbefalt å drikke proteinpulver for å gå opp i vekt. Selv om jeg ikke trener. Hvor mange ganger pr dag kan jeg drikke dette? Hva er forsvarlig ved siden av et normalt kosthold (Dosering er tre måleskjeer i 3dl melk). Takker for svar Hva er typisk kosthold i løpet av en dag ?Hvor mye veier du og hvor høy er du ? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Enkleste måten å gå opp i vekt på er å blande mye fett og sukker. Det øker fettprosenten din så lenge du ikke har en metabolisme som kompenserer og går i høygir. Merker du at du blir mye varmere når du spiser kan dette være et tegn på det. Protein bør du være forsiktig med å spise for for mye av for det koster kroppen mye energi å håndtere det, så kalorimengden går i praksis ned i forhold til fett og sukker, men samtidig er det helt essensielt å få i seg nok protein. Det er en viktig byggestein for kroppen og enkelte aminosyrer klarer ikke kroppen selv å lage, så du er helt avhengig av å få dem i kostholdet. Det er ikke spesielt sunt å spise for mye protein, men du kan stagnere tapet av muskelmasse når du ikke trener hvis du får i deg nok protein. Legen kan også foreskrive en proteinblanding som er spesialdesignet for å forhindre muskelsvinn. Dette fungerer så effektivt at det til og med fører til muskelvekst hos sengepostpasienter. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hva slags utrolig proteinblanding er dette? Er det en lege i salen ? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Muskelvekst uten muskulær stimuli forekommer kun ved fødsel og ved bruk av anabole steroider kombinert med et kosthold til å backe det opp... Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Dette er vel mer snakk om designpulver rettet mot muskelsvinn; Vi bruker det på sykehus, institusjons etc. Eller man brukte det før heter det kanskje. En av disse består for eksempel av 90% di- og tripeptider, og 10% peptonder. - en spesiell miks av hydrolisert myse og hydrolisert kjøttprotein. Hensikten som jeg nevnte er å motvirke muskelsvinn i sedate pasienter etter operasjoner som f.eks dette ; http://www.nutraingredients.com/Research/Amino-acid-supplements-may-speed-up-knee-replacement-recovery 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Proteinpulver for vektoppgang? Hva slags heksedoktor har du vært hos? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå