!Hjelp Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Hei, Etter å ha lurt på hvorfor jeg kaster opp hver 3 natt i snart et år, fant vi det endelig ut. Jeg er allergisk mot sukker, fett, melk (inkludert soya) og hvetemel. Dette kom selvfølgelig som en stort sjokk, og jeg ble nokså deprimert av å høre dette. Begynner å bli ganske lei av å spise salat 24/7. Er det noen som har noen tips til noen gode og sunne oppskrifter? Eller noen gode nettsider med fine og sunne oppskrifter? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Google er din venn vettu Søker du der så får du sikkert opp mye spennende! Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Kylling å ris, eller blir det for mye fett i kyllingen? Mager fisk og poteter Bakt potet med skinke og mais Vet ikke hvordan det går med magert kjøtt for deg, så vet ikke om forslagene mine kom til nytte, men håper du kan spise det Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Høres ut som veldig generiske allergier. Sa virkelig legen at du er allergisk mot fett? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Nei, kvakksalveren hans/hennes gjorde det.. Dersom du faktisk er allergisk mot alt fett, ville jeg anbefale å sette deg ned og skrive en "bucket list" og så begynne å jobbe deg gjennom den.. Endret 15. januar 2014 av the_last_nick_left 2 Lenke til kommentar
!Hjelp Skrevet 18. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2014 Høres ut som veldig generiske allergier. Sa virkelig legen at du er allergisk mot fett? Ja, men det er ikke fett i maten som er problemet, det er å steke maten i olje, smør, osv. Kylling å ris, eller blir det for mye fett i kyllingen? Mager fisk og poteter Bakt potet med skinke og mais Vet ikke hvordan det går med magert kjøtt for deg, så vet ikke om forslagene mine kom til nytte, men håper du kan spise det Takk for ideen! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Det høres rart ut at du er allergisk mot fett. Det kan tenkes at du er allergisk mot endel plantefetter, men vanlig animalsk fett er helt naturlig og i verste fall nøytralt for kroppen. Den består jo av store mengder av stoffet tross alt Prøv om du reagerer på kokosfett, det er i hovedsak mettet fett, smør osv. kan inneholde rester av melk. Kokosfett er veldig godt egnet til å steke i, margarin osv. tåler ikke temperaturene. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Ja, men det er ikke fett i maten som er problemet, det er å steke maten i olje, smør, osv. Er dette noe du har oppsøkt lege om eller har du diagnosert deg selv? Lenke til kommentar
!Hjelp Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Ja, men det er ikke fett i maten som er problemet, det er å steke maten i olje, smør, osv. Er dette noe du har oppsøkt lege om eller har du diagnosert deg selv? Ettersom at ingen av prøvene jeg tok på sykehuset og hos legen ikke funket, måtte jeg dra til en kinesiolog. Jeg har tatt forskjellige prøver hos sykehuset i litt over et halvt år, men ingen av prøvene viste noen ting. Jeg begynner å bli litt usikker på om jeg virkelig kan være allergisk mot alt dette, ettersom at jeg fortsatt er ganske dårlig selvom jeg har kuttet ut alt av sukker, fett, osv. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Du er ikke allergisk mot alt dette, rett og slett fordi symptomene ikke passer med "diagnosen". Dersom du hadde vært allergisk mot alt dette, hadde du vært mye dårligere hele tiden. Jeg kan ikke anbefale annet enn å mase mer på legen og sykehuset. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 (endret) "Ved å teste muskelstyrker i forskjellige situasjoner, undersøker en kinesiolog om det foreligger psykiske eller fysiske ubalanser eller blokkeringer i energisystemet. Kinesiologen behandler ikke sykdommer eller symptomer som sådan, men i følge utøverne, testes og balanseres livsenergien slik at man styrker personens selvhelbredelsesprosesser." Ja... vet ikke helt om dette er folk å høre på. Endret 19. januar 2014 av multisync 1 Lenke til kommentar
!Hjelp Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Du er ikke allergisk mot alt dette, rett og slett fordi symptomene ikke passer med "diagnosen". Dersom du hadde vært allergisk mot alt dette, hadde du vært mye dårligere hele tiden. Jeg kan ikke anbefale annet enn å mase mer på legen og sykehuset. Får vel bare gjøre det. Lenke til kommentar
Tormedspikeren Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Fett er du garantert ikke allergisk mot. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Har du mye vondt i magen, eller kaster du bare opp? Har du blitt testet for reflux? Lenke til kommentar
!Hjelp Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Har du mye vondt i magen, eller kaster du bare opp? Har du blitt testet for reflux? Kaster opp og kvalme, har ikke noe vondt i magen. Har ikke blitt testet mot det, nei. Lenke til kommentar
!Hjelp Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Fett er du garantert ikke allergisk mot. Tror egentlig det er ganske usannsynlig selv (at jeg er allergisk mot fett.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå