Gå til innhold

[Løst] nettverksproblemer

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg ny Lenovo pc. har desverre dukket opp et problem der jeg plutselig mister internettkontakten. har kontakt med router men får ikke internettilgang. har prøvd andre enheter så kan utelukke at det er noe problemer med router. får ikke opp noen feilmelding på pcen eller noe, men pleier å bli i orden igjen etter at jeg feilsøker problemet et par ganger og pcen restarter wifi kortet. noen som har noen løsning på mitt problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et veldig vanlig problem, som ofte skyldes dårlig/svakt nettverkskort, og/eller kompatibilitetsproblemer med router/dårlig router/forstyrrelser...

Hva slags kort har du i Lenovoen?

Hva slags router er det?

Signalstyrke?

Kryptering?

Kanal?

Forstyrrelser?

Oppdatert drivere/firmware?

Lenke til kommentar

Dette er et veldig vanlig problem, som ofte skyldes dårlig/svakt nettverkskort, og/eller kompatibilitetsproblemer med router/dårlig router/forstyrrelser...

Hva slags kort har du i Lenovoen?

Hva slags router er det?

Signalstyrke?

Kryptering?

Kanal?

Forstyrrelser?

Oppdatert drivere/firmware?

skal prøve å svare på det jeg klarer å svare på :)

tror kortet er intel centrino wireless n 135

Har en nyere jensen router.

signalstyrke er nesten maks.

kryptering og kanal vet jeg ikke hva er.

har ikke oppdatert drivere/firmware

Lenke til kommentar

Uff, ræva nettverkskort, dessverre.... Latterlig at noen kan putte et så dårlig kort inn i en laptop i dag... :no:

Vurder sterkt å bytte ut det, til f.eks. dette.. Det er det nyeste kortet og støtter AC standarden og vil holde laptopens levetid og vel så det...;)

Neste problem; Jensen routeren... Jensenroutere burde ha vært forbudt ved lov! De er notorisk svake og rett og slett ræva! Bytt ut den!! Anbefaler deg å gå for Asus RT-N56 eller nyere/bedre... Knallroutere! Og hvis du bytter ut nettverkskortet med det jeg linket til, så kan du vurdere å gå for en Asus AC router i stedet, så du får utnyttet det til maks...

Kryptering = Standarder: WEP, WPA, WPA2. Krypteringsalgorite = TKIP,AES. Du bør alltid velge WPA2 og AES.

Kanal = Hvilken kanal (frekvens) nettverket ditt benytter.. Last ned inSSIDer og sjekk om det er mange andre nettverk på samme eller nærliggende kanal.. Er det det, så velg en kanal som er lengst unna, så det er minst mulig forstyrrelser på ditt nett...

Last ned riktig driver til ditt operativsystem

Drivere til Windows 7 32bit

Drivere til Windows 7 64bit

Drivere til Windows 8 32bit

Drivere til Windows 8 64bit

Firmware til Jensen routeren - Siden du ikke opplyser hva slags Jensen router du har, så får du finne den selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...