Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Barnebidrag kommer stykkevis


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

To brødre her på 20 og 22 som har fått utbetalinger merket "bidrag", som er sjekket opp hos NAV og bekreftet at er utbetaling av barnebidraget vår far skylder oss. På kontoret fikk jeg bekreftet at etter den første utbetalingen, var det fortsatt snakk om en ikke ubetydelig sum, men fikk ikke vite hvor mye. Tipper det kommer direkte til oss, fordi vi nå er myndige og at det da ikke går via vår mor som normalt ville fått det.

 

Første gangen for vel et år siden var summen på ca 10.000kr på hver av oss. Andre gangen, denne uka her, var utbetaling på ca 1.500 på hver.

 

Grunnen til at bidragene først kommer nå, tror jeg ligger i at vår far har jobbet en del svart tidligere, og at staten da ikke har kunne trukket noe direkte fra lønnen hans. De par siste årene derimot har han jobbet og tatt betaling som de fleste andre, derfor har det begynt å bli trukket fra lønningene hans.

 

Det er vanskelig for oss å vite hvor mye som gjenstår, men det er egentlig ikke så viktig.

 

Spørsmålet vi stiller oss er:

Hva er grunnen til at utbetalingene er så tilfeldige både i sum og når det blir utbetalt? Hvorfor et år fra første gangen til denne, når han ikke har jobbet svart siden første utbetaling?

 

Jeg regner med dette skjer automatisk i et eller annet system. Om det er noen fra NAV som vet hvordan dette fungerer, så svar gjerne!

 

 



Anonymous poster hash: 5a2d8...810
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer vel stykkevis ettersom når han har råd til å betjene barnebidraget. Det må jo også være noe for han å leve av.

 

Jeg forstår heller ikke hvorfor det skal være skjult for mottakeren. På nav kan man ikke stole på alt de gir beskjed om, så ville tatt kontakt med flere for å danne et grunnlag. Er det kun tilbakebetaling det gjelder? Går du på skole har du også rett på ytterligere bidrag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...