Borger___ Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Jeg opplever en liten forsinkelse ofte når jeg skriver her, går stort sett bra, men av å til så skriver jeg i et par 3 sekunder uten at det kommer opp på skjermen. Så plutselig kommer alt. En slags "delay". Gjelder også når jeg bruker backspace. Trykker gjentatte ganger, skjer ingenting, så 3-4 sekunder senere fjernes bokstavene på skjermen. Hva kommer dette av? Er det en memory issue? Jeg har akkurat oppgradert min IMAC med nye rambrikker, max kapasitet. Så hva kan det da være? Endret 11. januar 2014 av Borger___ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Vanligvis kommer slikt av at det er et program som 'stjeler' ressursene, slik at andre programmer ikke slipper til. Du bør sjekke hvilke programmer som kjører i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 Fant denne på et forum på nett, men finner ikke noe: "universial access" under systemvalg.. I've had some success eliminating the keyboard lag by going to System Preferences > Universal Access > Keyboard and toggling the "Slow Keys" option on and off. I always have Slow Keys off, but toggling it seems to cause a reset of the setting. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Det "lagger" også når jeg scroller ned med trackpadden, altså den henger seg og denne kommer opp: http://www.bekkelund.net/img/blogg/mac_spinning_beachball.jpg Jeg byttet nettopp batteriene i trackpadden (altså "musa"), så dette skjønner jeg ikke.. Noen som har peiling? :/ Er helt håpløst å jobbe slik som det er nå.. Endret 15. januar 2014 av Borger___ Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Det "lagger" også når jeg scroller ned med trackpadden, altså den henger seg og denne kommer opp: http://www.bekkelund.net/img/blogg/mac_spinning_beachball.jpg Jeg byttet nettopp batteriene i trackpadden (altså "musa"), så dette skjønner jeg ikke.. Noen som har peiling? :/ Er helt håpløst å jobbe slik som det er nå.. Noen som kan ha peiling på hvorfor den henger seg opp når man scroller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå