eXalpha Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) USA er nå en totalitær politistat, hvor politiet stort sett gjør som de vil., med regjeringens velsignelse. Dette totalitære systemet er nå i ferd med å bli innført i Norge og resten av verden også. Jeg har prøvd å advare mot det som er i ferd med å skje siden jeg kom til dette forumet, men ennå tror alle at dette er bare "konspirasjonsteorier" Folk flest i USA er som folk flest i Norge, de er som bevisstløse zombier som tilber "myndighetene" uansett hva de gjør,så lenge de selv blir foret med "brød og sirkus" Og dermed underkaster de seg villig myndighetenes hjernevasking og kontroll. Selvfølgelig. Staten jobber for seg selv. Politiet og militæret jobber for staten på bekostning av folkets skattepenger. Når det er folkedemonstrasjon ute i gatene kommer staten til å bruke politi og militært makt og banke ihjel den norske befolkningen. Når helvete bryter løs så kommer militæret og politiet til å beskytte politikerne med befolkningens skattepenger. Bare vent og se. Militæret og politiet er dumme sauer. De følger kun ordre og de driter i om de dreper sine egne familier og slektninger. http://www.liveleak.com/view?i=a31_1389394895 Endret 11. januar 2014 av eXalpha Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Rettsvesenet i USA er privatStemmer ikke med virkeligheten , så på generelt grunnlag er det liten tvil om at sterke kommersielle interesser har et ønske om at flest mulig sitter i fengsel.Dette derimot har skjedd, selv om det ikke er kommersielle interesser som sto bak. Tvert imot det er fagforeningene til fengselsbetjentene som står bak.http://www.huffingtonpost.com/2013/09/09/california-prison-guards_n_3894490.html Kanskje ikke akkurat det du ønsket å få frem? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Han ble fengslet for ulovlig videofilming i Kina i 2007. Er det noen medier som har skrevet om saken? Link? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Stemmer ikke med virkeligheten Dette derimot har skjedd, selv om det ikke er kommersielle interesser som sto bak. Tvert imot det er fagforeningene til fengselsbetjentene som står bak. http://www.huffingtonpost.com/2013/09/09/california-prison-guards_n_3894490.html Kanskje ikke akkurat det du ønsket å få frem? Ofte har fagforeninger en stor fordel- de har lobby penger + stemmer. Kommersielle interesser har penger men få stemmer I denne tilfelle jobber det kommersielle og fagforeninger sammen. Jeg mener det er media som er hovedårsaken til at det finnes så mange som sitter i fengsler i USA. Deres fokus på kriminalitet skremmer folk for mye Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Militæret og politiet er dumme sauer. De følger kun ordre og de driter i om de dreper sine egne familier og slektninger. Du kjenner sikkert masse soldater og politifolk? 4 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) The Prison Industry in the United States: Big Business or a New Form of Slavery? Stemmer ikke med virkeligheten Jeg mente selvsagt fengselsvesenet, du får undskylde at jeg noen ganger skriver feil, men dette syntes jeg fremgikk av kontekst. Dette derimot har skjedd, selv om det ikke er kommersielle interesser som sto bak. Tvert imot det er fagforeningene til fengselsbetjentene som står bak. http://www.huffingtonpost.com/2013/09/09/california-prison-guards_n_3894490.html Kanskje ikke akkurat det du ønsket å få frem? Dersom du ikke ser at det er sterke kommersielle interesser bak USAs fengselsvesen, så må jeg nesten le litt, trodde du hadde litt mer bakkekontakt. Endret 12. januar 2014 av Aiven Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Dersom du ikke ser at det er sterke kommersielle interesser bak USAs fengselsvesen, så må jeg nesten le litt, trodde du hadde litt mer bakkekontakt. Dersom du tror disse, og ikke de offentlige fengselsbetjentene, står bak den massive fengslingsen må jeg nesten be deg, som har mer bakkekontakt, komme med noe som understøtter ditt syn. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Fengselsvesenet kan da ikke bestemme størrelsen på fangemarkedet! Det er det jussektoren som gjør... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Rettsvesenet i USA er privat, så på generelt grunnlag er det liten tvil om at sterke kommersielle interesser har et ønske om at flest mulig sitter i fengsel. Fengselsvesenet i USA er en multimilliardindustri.Staten gir fengslene penger per innsatte. Da er det statens innblanding som er problemet. Jeg støtter ikke private fengsler eller noe sånt. Jeg vil ha et offentlig rettsvesen, politi og militære. Men problemet her er jo at staten gir dem penger per fange... 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Fengselsvesenet kan da ikke bestemme størrelsen på fangemarkedet! Det er det jussektoren som gjør...Tror du tralala, ... Si meg hva avgjør hvor mange som sitter i fengsel? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Så er det jo alle de dumme lovene til staten også som gjør så mange fredelige ikke-kriminelle til kriminelle. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) La oss endre litt retning før debatten sklir off-topic. Hvis vi prøver å knytte det som kommer fram her opp mot topic, er det nærliggende å tro at Arizona (i denne sammenhengen) ønsker å fengsle flest mulig (av feks. økonomiske årsaker) og dermed har litt lettere for å dømme folk som har begått overtredelser lange fengselstraffer? Fant forøvrig denne på en facebook side: John has fallen foul to an ever expanding system looking for victims. For example, the State of Arizona prisons get $50,000 a year of taxpayers money per prisoner. The prosecutors and detectives careers all hinge on convictions at all costs. Arizona has tried to execute innocent people such as Ray Krone by setting him up for a murder he didn't commit. The only way to get John out now is massive media attention and political intervention at the highest levels. I served almost 6 years in Arizona. Endret 12. januar 2014 av Borger___ Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 La oss endre litt retning før debatten sklir off-topic. Hvis vi prøver å knytte det som kommer fram her opp mot topic, er det nærliggende å tro at Arizona (i denne sammenhengen) ønsker å fengsle flest mulig (av feks. økonomiske årsaker) og dermed har litt lettere for å dømme folk som har begått overtredelser lange fengselstraffer? Fant forøvrig denne på en facebook side: John has fallen foul to an ever expanding system looking for victims. For example, the State of Arizona prisons get $50,000 a year of taxpayers money per prisoner. The prosecutors and detectives careers all hinge on convictions at all costs. Arizona has tried to execute innocent people such as Ray Krone by setting him up for a murder he didn't commit. The only way to get John out now is massive media attention and political intervention at the highest levels. I served almost 6 years in Arizona. Prosecutors and detectives get a salary whether they convict or not. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Staten gir fengslene penger per innsatte. Da er det statens innblanding som er problemet. Jeg støtter ikke private fengsler eller noe sånt. Jeg vil ha et offentlig rettsvesen, politi og militære. Men problemet her er jo at staten gir dem penger per fange... Det er bra at du vil ha offentlige fengsler. Jeg forstår ikke hvordan du kan si at staten er problemet, når det som må endres er private fengsler. Vi kan jo starte med å forsøke å løse problemet med å ta bort staten. Funka det? Nei. Funka det å gjøre fengslene offentlige i stedet? Ja. Ergo, staten er ikke problemet. Dersom du tror disse, og ikke de offentlige fengselsbetjentene, står bak den massive fengslingsen må jeg nesten be deg, som har mer bakkekontakt, komme med noe som understøtter ditt syn. Du kan jo starte med lenken øverst i mitt forrige innlegg. Endret 12. januar 2014 av Aiven Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Dette er en skremmende sak ut fra mitt synspunkt, og ikke noe som forsterker min reiselyst akkurat. Man vet aldri hva man kan komme borti. Inntrykket man får av denne personen tilsier alt annet enn drapsforsøk som han er dømt for (Aggravated assault). Noen hadde ringt og meldt ham inn, så tok det er par minutter og det var 3 politibiler? der og 6-7 betjenter hver med sin pistol mot hans hode. Hadde du ringt og sagt noe sånt her til lands hadde det KANSKJE kommet èn betjent etter en time, ubevæpnet. Politiet lager en sak ut av ingenting og dette vet lokalbefolkningen å utnytte seg av. De skjønte jo at han ikke hørte hjemme der eller var vant med hvordan ting fungerte. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Det er bra at du vil ha offentlige fengsler. Jeg forstår ikke hvordan du kan si at staten er problemet, når det som må endres er private fengsler.Problemet er at de private fengslene får penger per fange av staten. Det er jo denne funksjonen som gjør dette nærmest til en industri... Om fengslene var privat finansiert, men ikke fikk penger per fange, vel så ville dette bare vært en utgift, og det ville ikke blitt noen industri. Så det er staten som er problemet. De går frem på helt feil måte. Jeg er ikke tilhenger av private fengsler, men dersom noen ønsker å bidra til å fjerne køene; fordi de er interessert i et samfunn med mindre kriminalitet, så ser jeg ingen god grunn til å nekte dem i å starte fengsler. Når staten gjør dette til big business derimot, så blir det naturlig nok et h*** problem. Endret 12. januar 2014 av turbonello Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 Problemet er at de private fengslene får penger per fange. Det er jo denne funksjonen som gjør dette nærmest til en industri... Om fengslene var privat finansiert, men ikke fikk penger per fange, vel så ville dette bare vært en utgift, og det ville ikke blitt noen industri. Så det er staten som er problemet. De går frem på helt feil måte. Jeg er ikke tilhenger av private fengsler, men dersom noen ønsker å bidra til å fjerne køene; fordi de er interessert i et samfunn med mindre kriminalitet, så ser jeg ingen god grunn til å nekte dem i å starte fengsler. Hvis det er dette som er problemet som forårsaker "unødvendige" arrestasjoner der nede, hvorfor innser ikke "the gouvernment" dette, og tar tak i problemet? Eller er det bare mot bortkomne uerfarne utlendinger de er strenge? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Hvis det er dette som er problemet som forårsaker "unødvendige" arrestasjoner der nede, hvorfor innser ikke "the gouvernment" dette, og tar tak i problemet? Eller er det bare mot bortkomne uerfarne utlendinger de er strenge?Vanskelig å si. Det er mange som ser dette, men flertallet er opptatt av småting før valgene. Det være seg abortspørsmål, om homofile skal få gifte seg eller ikke, osv, og om man vil øke eller redusere statlige utgifter. Disse stedene er jo også folk jævlig konservative og autoritære også. Endret 12. januar 2014 av turbonello Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Problemet er at de private fengslene får penger per fange av staten. Det er jo denne funksjonen som gjør dette nærmest til en industri... Om fengslene var privat finansiert, men ikke fikk penger per fange, vel så ville dette bare vært en utgift, og det ville ikke blitt noen industri. Og hvem tror du ville være interessert i å drive fengsler, dersom man ikke kunne tjene penger på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå